8 نکته طلایی اما ساده برای موفقیت در یک جلسه کاری

اولین نکته آن است که لباس شما باید به‌اصطلاح کاملا فیت و تمیز باشد؛ به یاد داشته باشید که این نکته تنها به لباس محدود نمی‌شود و باید کفش‌های بپوشید که نامرتب و دارای آثلری از خش نباشند. پس پیش از هر کاری کفش‌های خود را واکس بزنید تا خاکی و کثیف نباشند.
8 نکته طلایی اما ساده برای موفقیت در یک جلسه کاری
کد خبر : ۵۳۲۷۰

خبرگردون | گاهی اوقات رعایت برخی از نکات کوچک، بزرگترین موفقیت را برای شما به ارمغان می‌آورند.

به گزارش سایت nase.org، اگر می‌خواهید در یک جلسه رسمی و یا در محل کار با سرعت به قله موفقیت برسید، باید آداب ساده‌ای که در محل کار اغلب نادیده گرفته می‌شود، را درست انجام دهید.

اکثر آقایان نمی‌دانند که آداب پوشیدن لباس برای یک جلسه رسمی چیست. همین مسئله باعث می‌شود که به غیر از استرس درباره کلیات جلسه کاری، این نگرانی را هم داشته باشند که آیا پوشش مناسبی داریم یا خیر.

اولین نکته آن است که لباس شما باید به‌اصطلاح کاملا فیت و تمیز باشد؛ به یاد داشته باشید که این نکته تنها به لباس محدود نمی‌شود و باید کفش‌های بپوشید که نامرتب و دارای آثلری از خش نباشند. پس پیش از هر کاری کفش‌های خود را واکس بزنید تا خاکی و کثیف نباشند.

حتی اگر جلسه واقعاً مهم است و می‌تواند روی شغل یا جایگاه شما تأثیر بگذارد، ترجیحاً یک ست کفش جدید بخرید. کفش باید مشکی، بنددار و ساده باشدو مقداری کشیده باشد.
همچنین به یاد داشته باشید که تمام برچسب‌های قیمت، پین‌ها و ... را بردارید. تا جایی که می‌توانید لوازم جانبی همراه خود نداشته باید و از پوشیدن جواهرات خودداری کنید. زنان فراموش نکنند که این موضوع شامل گوشواره هم می‌شود.

اگر تتو دارید حتما تمامی آنان را مخفی کنید و به ساد‌ترین شکل ممکنه وارد جلسه رسمی شوید.

مطمئن شوید که به درستی اصلاح کرده‌اید. نیازی به تیغ انداختن نیست، اما مو‌های صورت باید ظاهری مرتب و مرتب داشته باشند. سعی کنید قبل از یک جلسه رسمی، به جای دیگر نروید تا لباس‌هایتان چروک نشود.

آقایان حتما این چند نکته را با دقت رعایت کنند تا در طول جلسه رسمی به‌جای پوشش بر موضوعات متمرکز شوند:

•    کت تکی تحت هیچ شرایطی به درد هیچ جلسه رسمی نمی‌خورد. بهتر است که رنگ کت و شلوار رسمی شما، سرمه‌ای و یا مشکی است. برای جلسات رسمی هیچ رنگ دیگری نپوشید.

•    در صورتی که تمایل به استفاده از کت و شلوار طرح‌دار دارید، خط‌های آن باید بسیار محو و نازک باشد. پوشیدن یک کت شلوار با خط درشت سفید یا چهارخانه می‌تواند اشتباه فاحشی باشد. همچنین کت‌های دو چاک خوش‌فرم‌تر و به‌روزتر هستند.

•    از کت‌های سه دکمه در جلسات رسمی استفاده نکنید. در جلسات رسمی از کت‌های ۲ دکمه و تک دکمه استفاده می‌شود.

•    فراموش نکنید که هنگام نشستن هر دو دکمه کت را باز کنید. اما هنگام ایستادن یا راه رفتن دکمه بالایی کت حتما بسته باشد.

•    جیب‌های کت صرفا برای تزئین است، پس در آنان به جزو یک دفتریادداشت کم قطر، خودنویس و کارت ویزیت، هیچ چیز دیگری نگذارید. 

•    پیراهن آستین کوتاه ممنوع و زیر کت حتما پیراهن سفید یا آبی آسمانی ساده بپوشید و در صورتی‌که کت و شلوارتان خط دار است، حتما پیراهن ساده انتخاب کنید.

•    کمربند شما حتما باید چرمی، مشکی و ساده باشد. توجه داشته باشید که نباید سگگ کمربند به چشم بیاید.

•    در لباس رسمی، جوراب کلا یک رنگ دارد و آن هم مشکی، بقیه رنگ‌ها اصلا مناسب نیستند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر