چگونه یاد بگیریم شخصیتی کاریزماتیک داشته باشیم!

حتما با آدم‌هایی که شخصیتشان گیرایی خاصی دارد روبه‌رو شده‌اید. آدم‌هایی که هر کاری می‌کنند جذابیت خاص خودش را دارد. جاذبه و دافعه‌شان اندازه است و بقیه دوست دارند شبیه آن‌ها باشند. در اصطلاح می‌گویند این افراد کاریزما دارند و شخصیتشان کاریزماتیک است. به راحتی می‌توانند بقیه را با خود همسو کنند و حرف‌هایشان را به کرسی بنشانند! اما شخصیت کاریزماتیک چطور به دست می‌آید؟ کار خاصی باید کرد؟
چگونه یاد بگیریم شخصیتی کاریزماتیک داشته باشیم!
کد خبر : ۵۴۵۰۹

خوب است بدانید که افراد بااعتماد به نفس یا کسانی که با گستاخی دیگران را با خود موافق می‌کنند با افرادی که کاریزما دارند متفاوت هستند. کاریزماتیک‌ها یک دلنشینی جذاب و خاصی دارند که آنها را از بقیه افراد جدا کرده و منحصربه فرد بودنشان خیلی مشخص و روشن است.

برای اینکه بتوانید شخصیتی کاریزماتیک داشته باشید باید ویژگی‌های آنها را خوب بشناسید:

  • رفتاری فروتنانه دارند

اگر با خودتان فکر می‌کنید مغرورانه رفتار کردن جزوی از شخصیت کاریزماتیک است کاملا در اشتباهید. اینگونه افراد به شدت متواضع و فروتن هستند. مغرور عمل نمی‌کنند و خیلی برخورد خودمانی و نزدیکی با افراد دارند و بدون اینکه به نسبت و روابط توجه خاصی کنند برای کمک کردن حاضرند.

  • کودک درون زنده‌ای دارند

یکی از دلایلی که آدم‌ها به دل بقیه می‌نشینند و تاثیرگذار عمل می‌کنند داشتن کودک درون زنده و فعال است. این ویژگی باعث می‌شود شما هم دیگران و هم خودتان را دوست داشته باشید. ارتباط برقرار کردن با دیگران برایتان ساده‌تر خواهد شد و از بالا به بقیه نگاه نمی‌کنید.

  • بروز احساسات را بلد باشید

احساسی عمل کردن با ابراز احساسات فرق دارد! آدم‌هایی که احساساتی عمل می‌کنند و مهار دل و مغزشان دست احساسشان قرار دارد پختگی کامل را در برخوردها و رفتارهایشان ندارند. اما کاریزماتیک‌ها به خوبی بلد هستند که احساسات مثبت و دوست داشتنی‌شان را نشان بدهند و این مساله خیلی در روابطشان تاثیرگذار است.

  • هوش هیجانی دارند

اینکه شما بدانید در هر موقعیت چه برخوردی داشته باشید و چه رفتاری شایسته‌تر است اهمیت ویژه‌ای دارد. این افراد هنگام ناراحتی و عصبانیت به خوبی بر خود مسلط هستند و دست به پرخاشگری و رفتارهای عجیب و غریب و یا حتی منفعلانه نمی‌زنند.

  • مثبت اندیشند

درست است که تمام زندگی نیمه پر لیوان را دیدن نیست و نمی‌شود همیشه همه چیز را مثبت دید اما این دلیل بر منفی گرایی نیست! یکی از مهارت‌هایی که کاریزماتیک‌ها دارند این است که واقع بینانه به تمام اتفاقات نگاه می‌کنند و تنها غرق در نکات منفی نمی‌شوند. آنها مدیریت خوبی در ایجاد امید و انگیزه دارند.

  • شنونده‌‌ی خوبی هستند

اینکه شما به عنوان گوینده بتوانید به راحتی حرف بزنید و توجه کامل از طرف مقابل دریافت کنید خیلی اهمیت دارد. افرادی که کاریزما دارند این را به خوبی می‌دانند و برای دیگران «گوش فعال» خیلی خوبی هستند. وسط حرف دیگران نمی‌پرند، اجازه می‌دهند هر کسی با احساس امنیت کامل برایشان صحبت کند و در هم‌صحبتی هیجانی عمل نمی‌کنند و مرتب از خودشان حرف نمی‌زنند!

  • پوشش مناسب و مخصوص خود دارند

حتما نباید لباس‌های گران و عجیب بپوشید! اما کاریزماتیک‌ها از سبک خاصی پیروی می‌کنند و هر سمتی که مد بچرخد سر خم نمی‌کنند! آنها به ظاهر و نوع پوششان اهمیت می‌دهند چون این باور را دارند که لباس‌ها حامل پیامی از سمت شخصیت ما و تفکراتمان هستند!

  • انعطاف پذیرند

اینکه شما بتوانید در دنیای بی ثبات، تغییرات را به راحتی بپذیرید یعنی می‌توانید روی کاریزماتیک شدن خودتان هم کار کنید! این افراد به راحتی تغییر در فکر، محیط، کار و... را می‌پذیرند و خود را با آن سازگار می‌کنند. انعطاف‌پذیری نشانه‌ای از قدرت درونی است و برای اینکه قدرتمند باشید باید از تغییرات به خوبی استقبال کنید.

هر کسی می‌تواند با ایجاد تغییرات در رفتار و برخوردهای خود و تمرین فراوان رفته رفته شخصیتی کاریزماتیک به دست بیاورد. پس اگر به دنبال رسیدن به این هدف هستید سعی کنید تمام نکات لازم را رعایت کرده و ضعف‌های خود را به قدرت تبدیل کنید!

 

منبع:راهنماتو 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر