چرا هیچ خودرو غیرچینی وارد کشور نشد + جزییات

در هفته‌های آتی ما شاهد واردات خودرو‌های برقی هستیم. شاهد واردات خودرو‌های برقی برند از کشور‌های دیگر خواهیم بود.
چرا هیچ خودرو غیرچینی وارد کشور نشد + جزییات
کد خبر : ۵۴۹۱۶

مدیرعامل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه متقاضیان خودرو‌های وارداتی در سامانه ترجیح می‌دهند خودرو‌های غیر چینی را انتخاب کنند و همین امر باعث طولانی شدن روند انتخاب خودرو شده است، از باز شدن سامانه برای ثبت نام جدید خبر داد.

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در خصوص وعده وزیر صمت مبنی بر اینکه تا پایان سال تکلیف ۳۵ هزار متقاضی برای خودرو‌های وارداتی انجام شود. اسفند ماه گذشته در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده اند، مشخص می‌شود که واردات خودرو در محدوده عادی انجام می‌شود و از نظر تعداد واردات و همچنین تعیین تکلیف که گفته شد، کار انجام می‌شود. وقفه‌ای در عرضه ارز ایجاد شد دی بانک مرکزی بسیار خوب همکاری کرد و ارز قابل توجهی تخصیص یافت.

وی افزود: مورد دیگری که وجود دارد این است که افرادی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده اند و نوبت به تحویل خودروی آن‌ها رسیده است ترجیح می‌دهند خودرو‌های غیر چینی را انتخاب کنند و همین امر باعث شده تا روند انتخاب خودرو طولانی شود. باید فضا را برای آمدن این خودرو‌ها باز بگذاریم و نمی‌توانیم متقاضی را مجبور به انتخاب خودرو کنیم.

دیغمی ادامه داد: احتمالا طی این هفته ثبت نام جدیدی برای این خودرو‌هایی که متقاضی انتخاب نکرده اند باز کنیم تا سایر افراد بتوانند این خودرو‌های مازاد را در سامانه ثبت نام کنند.

مدیرعامل سازمان توسعه تجارت درباره روند واردات خودرو‌های برقی نیز گفت: با حمایت‌هایی که انجام شده و نیاز‌های جدیدی که وجود دارد، ارز قابل توجهی برای واردات خودرو‌های برقی و به موازات آن تخصیص داده شده است. برنامه‌ها نیز از طریق اعتبارات خارجی و مدیریت شهرداری تهران حمایت می‌شود. انجام شد

وی با اشاره به تصمیم هیات وزیران مبنی بر افزایش سقف واردات خودرو‌های برقی به ۴۰ هزار یورو در مرحله اول، گفت: امیدواریم طی تصمیمات، سقف ارزی واردات خودرو‌های برقی برداشته شود؛ که در هفته‌های آینده ساخته خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت حذف سقف ارزی و کاهش تعرفه واردات خودرو‌های برقی را دلیل واردات خودرو‌های برقی باکیفیت و مقرون به صرفه دانست و گفت: در هفته‌های آتی ما شاهد واردات خودرو‌های برقی هستیم. شاهد واردات خودرو‌های برقی برند از کشور‌های دیگر خواهیم بود.

دیغمی درباره وضعیت زیرساخت خودرو‌های برقی نیز گفت: زیرساخت‌ها اندیشیده شده و بر اساس برنامه ریزی‌های موجود سرمایه گذاری انجام می‌شود. من فکر می‌کنم ما می‌توانیم زیرساخت‌ها را در یک زمان معقول توسعه دهیم.

منبع:آخرخودرو

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر