این دسته از پزشکان 14 میلیارد تومان جریمه شدند

متخلفان با توجه به میزان مجازات اولیه که قانون مشخص کرده است براساس مصوبه سران قوا مجموعا به پرداخت ۱۴۴میلیارد و ۳۳۷میلیون ریال محکوم شده اند و وجوه دریافتی هم مستردشده است.
این دسته از پزشکان 14 میلیارد تومان جریمه شدند
کد خبر : ۵۶۵۳۵

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به رسیدگی به موضوع اضافه دریافت برخی پزشکان درقالب سکه وارز ادامه داد: برخی پزشکان اخذ وجه اضافه بر تعرفه از بیماران (زیرمیزی) داشتند که به صورت پول نقد، سکه و ارز و یاواریز به حساب اشخاص ثالث بوده است.

پیگیری دراین باره در ۱۰ماه گذشته یعنی تا پایان دی امسال منجر به تشکیل ۴۵۹فقره پرونده به ارزش ۱۷میلیارد و ۳۸۱میلیون ریال بوده است.

متخلفان با توجه به میزان مجازات اولیه که قانون مشخص کرده است براساس مصوبه سران قوا مجموعا به پرداخت ۱۴۴میلیارد و ۳۳۷میلیون ریال محکوم شده اند و وجوه دریافتی هم مستردشده است.

اسفنانی اضافه کرد: مهمترین اقدام‌های سازمان تعزیرات حکومتی برای پیشگیری و برخورد با زیرمیزی و اضافه دریافتی پزشکان، رصد فعالیت‌های غیرقانونی پزشکان متخلف و سابقه دار، تشکیل پرونده و صدور رأی متناسب با مصوبه سران قوا، برگزاری گشت‌های مشترک ویژه به صورت مستمر در برخورد با پدیده زیرمیزی پزشکان، اعمال مجازات تعطیلی محل در صدور آراء و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان و بیماران برای پرداخت نکردن وجه اضافه به پزشکان بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: به ما گزارش شده است که در پمپ بنزین‌ها و عرضه جایگاه‌های سوخت، فروش اجباری تسهیل گر سوخت به مردم را دارند و فردی که برای بنزین زدن مراجعه می‌کند را مجبور می‌کنند این کالا‌ها را بخرد و این تخلف مهمی به نام فروش اجباری است و تذکرات لازم را به کارکنان جایگاه سوخت دادیم.

ریاست سازمان با مجموعه متخلف سه جلسه داشتند تا قبل از اینکه تخلف صورت گیرد اقدامات پیشگیرانه را داشته باشیم که ۱۰۰ درصد به نفع مردم است و با آن برخورد می‌کنیم. حتی اسم هم می‌بریم و اگر لازم باشد گزارش تصویری با متخلف را هم نشان می‌دهیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره تخلف دپو خودرو و عدم تحویل به متقاضیان چنین گفت: در چنداستان بیش از ۱۰هزار خودرو دپو شده بود که با موضوع تخلف امتناع ازعرضخ کالا به مردم آن‌ها را مجبور به عرضه کردیم و این روند ادامه دارد و این شرکت خودروساز مکلف است تا پایان تابستان سال آینده خودرو‌ها را به مردم تحویل دهد.

وی درباره کنترل بازار عید و ماه مبارک رمضان گفت: طرح‌های ویژه‌ای نوروز و ماه مبارک رمضان را به صورت تلفیقی داریم و با تمام تخلفات برخورد می‌شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: عدم درج قیمت، کماکان رتبه اول وپرتکرارترین تخلف‌ها ست و واقعا برخورد‌ها اثربخشی ندارد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
اطلاعات
مجله زندگی
ارسال نظر