فرمول جادویی کاهش وزن تا نوروز ۱۴۰۳

این روزها همه در باشگاه مشغول کاهش وزن برای عید هستیند. اما آیا چنین چیزی در چنین زمانی ممکن است؟
فرمول جادویی کاهش وزن تا نوروز ۱۴۰۳
کد خبر : ۵۸۵۷۹

 سه هفته دیگر تا پایان سال باقی‌ مانده‌است و خیلی‌ها در شلوغی‌های آخر سال به فکر کاهش وزن‌ هستند و دوست‌دارند در شروع سال جدید به وزن ایده‌آل خود برسند. هرچند زمان زیادی باقی نمانده‌است اما در همین زمان محدود هم می‌توان تلاش‌کرد و به نتیجه دلخواه رسید.

متخصصان تغذیه و رژیم‌درمانی معتقدند روش‌هایی به جز عمل‌های جراحی تهاجمی که این روزها باب‌ شده‌است وجود دارد که می‌تواند فرد را به وزن مورد نظر خود نزدیک ‌کند. اما این روش‌ها برای کاهش وزن طبیعی چیست؟

 
۴ روش ساده برای کاهش وزن سریع تا عید نوروز

فراموش ‌نکنید هر بدن ویژگی‌های متفاوتی دارد و راه‌های کاهش وزن سالم برای همه یکسان جواب نمی‌دهد. پس اگر احساس‌کردید روشی که برای کاهش وزن استفاده‌می‌کنید تاثیری ندارد تکنیک‌های دیگر را امتحان‌کنید. یادتان باشد هدف بهبود رژیم غذایی در زمان محدود، کاهش کالری نیست، بلکه به حداقل رساندن دریافت کالری در طول روز است و مهم‌تر از هر چیزی مثل زیبایی و تناسب اندام، سلامتی شماست، پس لطفا نگاه وسواس‌گونه‌ای هم به بدن‌تان نداشته باشید.  

آگاهانه غذا بخورید و در یک بشقابِ کوچک‌تر!

قبل از این که غذاخوردن را شروع ‌کنید به همه غذاهای سفره نگاه‌ کنید و تصمیم‌ بگیرید. آگاهانه غذاخوردن از انتخاب خوراکی‌های اضافه و دریافت کالری بیشتر جلوگیری ‌می‌کند. همچنین می‌توانید بعضی روش‌ها را پیش از خوردن غذا تغییر دهید. برای مثال کمتر نان استفاده‌ کنید یا به‌جای سس روی سالاد، روغن زیتون طبیعی بریزید. روش دیگر انتخاب یک بشقاب کوچک‌تر است که به شما کمک‌می‌کند کمتر غذا بخورید. این بشقاب نوع نگاه به حجم وعده‌ها را تغییرمی‌دهد و باعث می‌شود فکرکنید غذای بیشتری خوردید. اگر برای رژیم غذایی کاهش وزن تا عید نوروز غذای خود را در بشقاب کوچک‌تری میل کنید، ۳۰ درصد کالری کمتری دریافت خواهید کرد.

 به خود گرسنگی ندهید

وقتی خودتان را زیاد گرسنه نگه‌می‌دارید و وقت غذا خوردن می‌شود هرچیزی را که جلوی چشم‌تان باشد   می‌خورید و این راه رسیدن به تناسب اندام نیست. می‌توانید به جای این کار، بهتر است در چند وعده غذای خود را تقسیم‌کنید تا کالری کمتری مصرف‌کنید. خیلی‌ها تصور می‌کنند اگر در این چند هفته باقی‌مانده تا عیدنوروز صبحانه نخورند همه‌چیز حل می‌شود و به وزن دلخواه‌ می‌رسند اما این کار نتیجه کاملا عکس دارد. اگر بعد از بیدارشدن از خواب ساعت‌ها برای خوردن غذا منتظر بمانید، سطح قند خون‌تان زودتر کاهش می‌یابد. به این معنی که تا وقت ناهار یا حتی زودتر، گرسنه خواهید شد و در این صورت کمتر احتمال دارد که انتخاب‌های سالمی برای خوردن داشته باشید.

هر روز وزن‌ کنید و غذا را خوب بجوید

یک ترازوی مشخص داشته‌باشید و هر روز صبح وزن خودتان را کنترل‌کنید. مطالعات حوزه تغذیه نشان می‌دهند احتمال کاهش وزن کسانی که روزانه خود را وزن می‌کنند بسیار بیشتر از کسانی است که دردوره‌های زمانی طولانی‌تر وزن خود را کنترل می‌کنند. همچنین جویدن که بخش اول و مهم فرآیند گوارش است به کنترل وزن کمک‌می‌کند. جویدن آهسته‌تر و کامل‌تر غذا علاوه بر افزایش تولید هورمون‌هایی که با کاهش وزن مرتبط هستند، می‌تواند به جلوگیری از پرخوری هم کمک کند. جویدن ما را وادار می‌کند که سرعت خود را کم کنیم، از طعم غذا لذت ببریم و بدانیم که واقعا چقدر غذا می‌خوریم. حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا مغز شما سیگنال دهد که سیر شده‌اید و وقتی سریع غذا‌می‌خورید مغز این پیام را خیلی دیر از زمانی که باید، دریافت‌می‌کند.

 بیشتر آب بنوشید و میان‌وعده سالم انتخاب‌کنید

شاید عجیب باشد، اما در بسیاری از موارد احساس گرسنگی ممکن است نشانه‌ای از کم آبی بدن باشد. به عبارت دیگر، گاهی اوقات احساس تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیریم. یک استراتژی ساده برای کاهش وزن این است که با فاصله استاندارد قبل از هر وعده غذایی دو فنجان آب بنوشید. این کار آب‌رسانی شما را افزایش می‌دهد و حتی به شما کمک می‌کند با رفع گرسنگی، کمتر غذا بخورید. سعی ‌کنید همیشه یک بطری آب همراه‌تان باشد تا سمت نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه، آب‌میوه و قهوه همراه با شیرین‌کننده نروید. همچنین اگر در طول روز مدام به سمت غذاهای مختلف می‌روید انتخاب‌های سالم مانند سبزیجات یا میوه‌های از قبل‌ خردشده را در اطراف‌تان نگه‌دارید. بهتر است میان‌وعده‌ای را انتخاب‌کنید که سطح انرژی‌تان را در طول روز بالا نگه‌ می‌دارد.

منبع: دیجی کالامگ

 
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر