این روغن طبیعی معجزه گر را در روتین پوستی خود قرار دهید

خبر خوش اینکه شما می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد برای خرید محصولات مختلف پوستی از یک روغن طبیعی معجزه گر در روتین پوستی خود استفاده کنید.
این روغن طبیعی معجزه گر را در روتین پوستی خود قرار دهید
کد خبر : ۶۰۲۷۵

در دوران نوجوانی اغلب ما روتین پوستی ساده‌ای داریم و احتمالا فقط از یک کرم ضد آکنه و یک شامپوی معمولی استفاده می‌کنیم. در حالی که با بالا رفتن سن باید به سراغ محصولاتی برویم که پوستمان را هیدراته و آبرسانی می‌کنند و مانع از پیری پوستمان می‌شوند.

خبر خوش اینکه شما می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد برای خرید محصولات مختلف پوستی از یک روغن طبیعی معجزه گر در روتین پوستی خود استفاده کنید.

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه‌های گیاه کرچک به دست می‌آید که فواید بسیاری برای پوست و مو دارد و به چند دلیل به عنوان یکی از روغن‌های ضروری پوست در بزرگسالی محسوب می‌شود. پس ادامه مطلب را مطالعه نمایید تا با فواید این روغن شگفت انگیز آشنا شوید:

۱- کاهش چین و چروک پوست

به گزارش راهنماتو، روغن کرچک حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند عامل پیری پوست یعنی رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند. استفاده از روغن کرچک بر روی پوست صورت، فرآیند تجزیه پوست را کند کرده و پوست شما را ضخیم‌تر و محکم‌تر می‌کند. علاوه بر این، قدرت کلاژن سازی و جوانسازی پوست را افزایش می‌دهند. با این حال، استفاده روزانه از روغن کرچک بر روی پوست ممکن است منجر به بروز تحریک و التهابات پوستی شود؛ بنابراین توصیه می‌شود ابتدا مقداری از آن را بر روی پوست خود تست کنید و در صورت عدم مشاهده تحریک و واکنش پوست، مقداری از روغن را به آرامی و با استفاده از یک پد پنبه‌ای بر روی پوست خود بمالید. توصیه می‌کنیم حداکثر یک یا دوبار در هفته از این روغن استفاده کنید.

۲- کاهش التهابات پوستی

روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک است، یک ماده ضد درد، ضد باکتری، ضد میکروب و ضد التهاب که قادر است قرمزی و التهاب پوست را کاهش دهد و استفاده از آن برای افرادی که مشکلات پوستی مزمن مانند روزاسه را تجربه می‌کنند، مفید است.

۳- درمان آکنه

به گفته انجمن پوست آمریکا (AAD)، بروز آکنه در بزرگسالی امری طبیعی است. این اتفاق خصوصا در میان خانم‌هایی که در دوران یائسگی قرار دارند، بسیار شایع است. بروز آکنه مقدار اسید لینولئیک (نوعی اسید چرب که یک سد طبیعی بر روی پوست ایجاد و آن را رطوبت رسانی می‌کند) را در پوست کاهش داده و در نتیجه ترکیب سبوم را تغییر می‌دهد. خوشبختانه روغن کرچک حاوی مقادیری اسید لینولئیک بوده و به بازگرداندن تعادل چربی در پوست کمک می‌کند. این روغن همچنین غیر کومدون زا است، منافذ را مسدود نمی‌کند و منجر به ایجاد جوش نمی‌شود.

۴- رطوبت رسانی به پوست

روغن کرچک یک نرم کننده طبیعی است که از تحریک، خارش، لایه‌برداری و ترک خوردن پوست جلوگیری کرده و به تسکین آن کمک می‌کند. این روغن علاوه بر رفع خشکی پوست صورت، می‌تواند سایر قسمت‌های پوست بدن را نیز رطوبت رسانی کند. روغن کرچک به دلیل دارا بودن ویتامین E که نوعی آنتی اکسیدان است، با نرم کردن کوتیکول خشکی و پوسته پوسته شدن پوست را به ویژه در کف پا‌ها درمان می‌کند.

۵- تقویت مو

اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک با افزایش گردش خون در اطراف فولیکول‌های مو، به تقویت رشد مو‌ها و جلوگیری از نازک شدن آن‌ها کمک می‌کند. شما می‌توانید پوست سر خود را با روغن کرچک ماساژ دهید و یا از آن به عنوان ماسک یا حالت دهنده مو استفاده کنید. این روغن به دلیل دارا بودن اسید‌های چرب امگا ۹ و امگا ۶ موجب تسریع در رشد مو‌ها خواهد شد.

۶- تقویت رشد ابرو و مژه

با افزایش سن، تار‌های ابرو و مژه شروع به نازک شدن می‌کنند. یک قطره روغن کرچک را با استفاده از سوآپ پنبه‌ای بر روی تار‌های مژه و ابروی خود بمالید و مراقب باشید که وارد چشمانتان نشود. پس از چند هفته مصرف نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد.

۷- پاک کننده آرایش

می‌توانید از روغن کرچک به عنوان یک پاک کننده آرایش نیز استفاده کنید. با این حال، توصیه می‌شود افراد مبتلا به اگزما و آن‌هایی که پوست حساسی دارند، از این روغن استفاده نکنند. زیرا روغن کرچک به عنوان یک آلرژن شناخته می‌شود. خانم‌های باردار نیز باید از مصرف موضعی روغن کرچک بر روی بدن خود خودداری کنند. زیرا ممکن است موجب زایمان زودرس شود. شما همچنین می‌توانید برای بهره مندی از فواید این روغن، چند قطره از آن را به محصولات پوست و مو مانند کرم، ماسک، لوسیون، شامپو و نرم کننده اضافه کنید. توصیه می‌کنیم ابتدا برچسب مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. زیرا ممکن است محصول مورد نظر شما حاوی روغن کرچک باشد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر