در روزهای بارانی چی بپوشیم ؟

روزهای بارانی برای بیشتر مردم تلفیقی زیبا از حس و زیبایی هستند. روزهایی که می‌توانند خاطره‌ساز باشند. اما اگر ندانیم در این روزها چه لباسی به تن کنیم و چه استایلی داشته باشیم لذت از باران جای خودش را به خیس شدن، کثیف و کلافه شدن می‌دهد.
در روزهای بارانی چی بپوشیم ؟
کد خبر : ۶۰۵۶

شلوار مناسب روزهای بارانی

شلوارهای چسب یا  لگ‌های چرم با الیاف پلی استر و مصنوعی بسیار مناسب هستند . زیرا آب را کمتر جذب  کرده و زودتر خشک می‌شوند. حواستان باشددر چنین روزهایی ساپورت‌های پشمی و نخی نپوشید؛ زیرا با نفوذ آب سنگین می‌شوند، رطوبت بسیار دیر از آن‌ها خارج می‌شود و ممکن است دچار پادرد شوید. شلوار دمپا و گشاد نیز اصلا مناسب نیستند زیرا به راحتی در گل و لای خیابان‌ها کثیف می‌شوند.

چه کفشی بپوشیم ؟

کفش مناسب برای داشتن یک ست لباس مناسب روزهای بارانی بسیار ضروری است. بوت‌ها یا کفش‌های لژدار بهترین انتخاب برای روزهای بارانی هستند؛ زیرا آب به آن‌ها نفوذ نمی‌کند. در هنگام خرید کفش دقت کنید که کف آن دندانه داشته باشد تا هنگام راه رفتن سر نخورید.

چه لباسی نپوشیم ؟

جنس‌های پشمی، پنبه‌ای و در کل الیاف طبیعی برای دوخت لباس مناسب روزهای بارانی، انتخابی اشتباه هستند. زیرا به سرعت رطوبت را به خود جذب می‌کنند و باعث ایجاد حس سرما می‌شوند . کفش و کت‌های جیر هم خوب نیستند؛ زیرا لکه آب بر روی آن‌ها باقی می‌ماند و  استایل زیبا و شیک شما را از بین می‌برد.

 

بیشتر بخوانید:

برای خوش تیپ شدن در پاییز چی بپوشیم ؟

 

پوشیدن بارانی؛ انتخاب شیک‌پوشان

بارانی همان‌طور که از نامش پیداست یک پوشش ضدآب است که هنگام بارش باران خیس خوبی در برابر آب دارد و به راحتی خیس نمی‌شود. همان‌طور که می‌دانید بارانی هم انواع مختلف دارد. بارانی کوتاه، بارانی با قد متو سط و بارانی بلند که بسته به سلیقه هر فرد نوعی را برای استفاده انتخاب می‌کند. درباره رنگ‌بندی بارانی هم خوب است بدانید که اگر در منطقه‌ای زندگی می‌‌کنید که باران زیاد می‌بارد انواع بارانی‌هایی که رنگ تیره دارند برای حال و هوای زمستان مناسب‌ترند در عین حال دیرتر کثیف می‌شوند و راحت تر هم شسته می‌شوند.

چند نکته درباره بارانی

معمولاً بارانی برخلاف کاپشن یا بعضی پالتوها اندام طبیعی شما را حفظ می‌کند و شما را زیاد چاق یا لاغر نشان نمی‌دهد.

چون فرم بارانی معمولا آزاد است پوشیدن شلوارهای جذب شما را جذاب‌تر نشان می‌دهد.

برای این‌که حال و هوای جذاب‌تری به تیپ خودتان بدهید، همراه با بارانی از یک شال یا کلاه با رنگ شاد و پرانرژی استفاده کنید.

بارانی‌ها معمولاً نسبت به پالتوها وزن کمتری دارد و سبکترند؛ بنابراین با پوشیدن آنها احساس سنگینی نمی‌کنید.

یکی از مزیت‌های بارانی این است که نه سرمای بیرون را احساس می کنید و نه از گرمای پوشیدن آن کلافه می‌شوید و می‌توانید از زمستان خاطره‌ای دلچسب برای خودتان بسازید.

  بارانی‌هایی که آستر دارند بدن شما را گرم تر نگه می‌دارد؛ مخصوصاً اگر لایه میانی  پارچه و آستر آن از پشم شیشه استفاده شده باشد.

 

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر