در این شرایط ، رابطه جنسی روزه را باطل نمی‌کند

برای بسیاری از زوج‌ها این سوال مطرح است که آیا رابطه زناشویی روزه را باطل می‌کند؟ نظر مراجع تقلید در این رابطه را می‌توانید بخوانید.
در این شرایط ، رابطه جنسی روزه را باطل نمی‌کند
کد خبر : ۶۰۶۹۱

با شروع ماه رمضان، این سوالی است که بسیاری در اولین روز‌های ماه رمضان دارند. در ماه رمضان تکالیفی بر مسلمانان واجب است که تا حد توان باید به جا آورند. برخی چیز‌هایی که در شرایط عادی بدون مشکل است، در ماه رمضان جزو مبطلات روزه به شمار می‌آید.

در این میان همسران نیز بر اساس شرایط خاص این ماه مبارک در زمان‌هایی که اجازه دارند و بر اعمال آن‌ها آسیبی نمی‌زند از هم بهره‌مند شوند.

اما آیا سکس روزه را باطل می‌کند؟ رابطه جنسی یا زناشویی همسران در ماه رمضان در چه شرایطی جایز است؟ انجام عمل زناشویی در روز و شب‌های ماه رمضان حرام نیست، اما افراد روزه‌دار نمی‌توانند زمانی که روزه هستند، رابطه زناشویی برقرار نمایند، زیرا برقراری رابطه جنسی برای افراد روزه‌دار حرام است و یکی از مبطلات روزه به شمار می‌رود.

در این مطلب سوال و جواب و استفتائاتی از چند نفر از مراجع تقلید عظام برای شما آورده ایم که امیدواریم پاسخگوی مشکلات شما در این ایام مبارک باشد.

سؤال: اگر زن و شوهرى در روز ماه رمضان نزدیکى کنند، حکم آن- با توجه به جهل به این موضوع- چیست؟
پاسخ: آیت‌الله روحانی می‌فرمایند: اگر جهل داشته باشند که نزدیکى در روز ماه رمضان اشکال ندارد، روزه آن‌ها باطل نمى‌شود، ولى اگر احتمال دادند و یقین نداشته و عمل را انجام دادند، روزه باطل مى‌شود.


سؤال: اگر شخص روزه‌دار در اثر فراموشى آمیزش جنسى کند، آیا به روزه‌هایش ضرر می‌رساند؟
پاسخ: آیت‌الله خامنه‌ای می‌فرمایند: اگر فراموش کند که روزه است و آمیزش جنسى کند، روزه او باطل نمی‌شود، ولى هر لحظه که یادش آمد، باید فوراً از حال آمیزش خارج شود؛ وگرنه روزه‌اش باطل است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
روزیاتو
مجله زندگی
ارسال نظر