این مسمومیت غذایی موجب ایست قلبی می‌شود

مسمومیت با کافئین چیزی بیش از صرفا سردردی است که از نوشیدن بیش از حد اسپرسو دچار آن می شوید و زمانی رخ می دهد که مقدار کافئین زیادی مصرف کرده باشید.
این مسمومیت غذایی موجب ایست قلبی می‌شود
کد خبر : ۶۱۰۲۰

سازمان غذا و داروی ایالات متحده این محدودیت را هر چیزی بیش از ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز برای بزرگسالان سالم تعریف می کند. این معادل چهار یا پنج فنجان قهوه است.

مصرف کمی بیش از ۴۰۰ میلی گرم کافئین برای کشتن یا آسیب دائمی کسی کافی نیست. بزرگسالان با وضعیت جسمانی معمولی احتمالا با آن سطح از مصرف کافئین احساس اضطراب و تحریک پذیری خواهند داشت. اثرات سمی تر مسمومیت با کافئین زمانی ظاهر می شود که افراد ۱۲۰۰ میلی گرم حدود ۱۲ فنجان قهوه در بدن خود کافئین داشته باشند.

مسمومیت با کافئین از ناخوشایند تا تهدید کننده زندگی متغیر است. مسمومیت با کافئین انواع مختلفی از اثرات مخرب شدید بر بدن ایجاد می کند. "نیما مجلسی" مدیر سم شناسی پزشکی بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند می گوید:"اثرات محرک کافئین ریتم طبیعی قلب شما را مختل می کند و منجر به ضربان غیر طبیعی قلب و احتمال ایست قلبی می شود".

علاوه بر این، افرادی که بیش از حد کافئین مصرف می کنند ممکن است مشکلات گوارشی مانند استفراغ و اسهال را تجربه نمایند. مجلسی می گوید:"از آنجایی که قهوه باعث افزایش ادرار می شود افرادی که به شدت به میزانی بیش از حد کافئین در خون دارند خطر دفع مواد معدنی ضروری به ویژه پتاسیم در آنان وجود خواهد داشت".

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر