شوک قیمت دلار در اولین هفته کاری سال جدید + جزییات

افزایش قیمت دلار در اولین هفته کاری سال جدید ادامه دارد: ۵۳۴۰۰ تومان
شوک قیمت دلار در اولین هفته کاری سال جدید + جزییات
کد خبر : ۱۶۶۵۸

افزایش قیمت دلار ادامه دارد: ۵۳۴۰۰ تومان
قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد روز چهارشنبه، ۹ فروردین، را با افزایش در کانال ۵۲ هزار تومان آغاز کرد و پس از تنها ساعتی به بیش از ۵۳ هزار تومان رسید.
در وب‌سایت‌های غیررسمی که بهای ارزهای خارجی در ایران را ثبت می‌کنند، بهای دلار آمریکا در روز چهارشنبه، در لحظه انتشار این خبر، ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان ثبت شده است.
در همین روز در این وب‌سایت‌های غیررسمی نرخ برابری پوند بریتانیا ۶۴ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شد و هر یورو با قیمت ۵۶ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد.
هر سکه به قیمت ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌‌شود. سکه طرح قدیم نیز ۳۰ میلیون تومان فروخته شده و بهای هر قطعه نیم‌سکه نیز ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
همزمان آخرین نرخ ارز مبتنی ‌بر قیمت مرکز مبادله‌ ارزی ایران برای دلار ۳۹ هزار و ۸۵۰ و برای پول واحد اتحادیه اروپا ۴۲ هزار و ۷۳۰ تومان مشخص شده است.
عبدالله مشکانی، کارشناس اقتصادی، با اشاره به روند قیمت دلار در روزهای پایانی سال‌ گذشته به تجارت‌نیوز گفت: «در روزهای انتهایی سال گذشته خوش‌بینی سیاسی ایجاد شد و آن خوش‌بینی قیمت دلار را پایین آورد. وقتی اثر آن اتفاق از بین می‌رود، به صورت تکنیکالی قیمت دلار اصلاح می‌شود و به نقطه اول برمی‌گردد.»
اشاره این تحلیل‌گر بازار به خبر تجدید رابطه تهران با ریاض با میانجی‌گری پکن است که در آخرین روزهای اسفندماه اعلام شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر