خبر مهم از ساعت آغاز به کار ادارات در ایام ماه مبارک رمضان

ساعت آغاز به کار همه ادارات سراسر کشور در ایام ماه مبارک رمضان به صورت شناور از ساعت ۷ تا ۹ صبح است.
خبر مهم از ساعت آغاز به کار ادارات در ایام ماه مبارک رمضان
کد خبر : ۱۶۸۱۴

ساعت آغاز به کار همه ادارات سراسر کشور در ایام ماه مبارک رمضان به صورت شناور از ساعت ۷ تا ۹ صبح است.
به نقل از سازمان اداری و استخدامی کشور، مهدی مشفق مشاور معاون رئیس‌جمهور و رئیس حوزه ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور با اعلام این خبر گفت: ساعت آغاز به کار دستگاه های اجرایی کشور در تمامی استان‌ها به استثنای واحدهای عملیاتی خدمت‌رسان در ماه مبارک رمضان از ساعت ۷ تا ۹ صبح شناور بوده و ساعت آغاز به کار در روزهای بعد از شب‌های قدر، ساعت ۹ صبح است.
وی افزود: البته لازم است رؤسای ادارات ستادی و استانی به گونه‌ای برنامه‌ریزی و نظارت کنند که ساعات کار شناور، هیچ خدشه‌ای در نحوه پاسخگویی و ارائه خدمات ایجاد نکند.
مشاور معاون رئیس‌جمهور در خصوص ساعات آغاز به کار مدارس نیز گفت: مدارس مقطع متوسطه ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه و مقطع ابتدایی ساعت ۸ صبح است که مدارس باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که نیم ساعت قبل از آغاز به کار مدارس، پذیرش دانش‌آموزان انجام شود و در فرصت مذکور برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی را اجرا کنند.
تبصره پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند و فرزند محصل در مقاطع پیش‌دبستان و دبستان دارند، دستگاه‌های اجرایی را در تعامل با یکدیگر مکلف کرده که با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافق کنند. کارکنان زن سرپرست خانوار که دارای این شرایط باشند هم مشمول همین حکم خواهند بود. این تبصره ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسیده است.
مشفق در خصوص ساعت کاری بانک‌ها در سراسر کشور گفت: ساعت آغاز به کار بانک‌ها همچنان ۷ و ۳۰ دقیقه صبح است و کارمندان بانک‌ها برای انجام مقدمات شروع به کار، نیم ساعت زودتر حاضر خواهند بود تا از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح خدمات بانکی به مردم ارائه شود.
وی در پایان ساعت آغاز به کار دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و همچنین بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ساعت ۸ صبح اعلام کرد و افزود: «ساعت آغاز به کار واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی نیز ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح است.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پیش از این درباره تغییر ساعت کار و تأثیر آن بر فعالیت مدارس گفته بود: شروع به کار مدارس هم که با توجه به اینکه ما در استمرار سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ هستیم، مطابق روال گذشته می‌تواند باشد و منعی از این نظر وجود ندارد.
همچنین در راستای کاهش دغدغه والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل و دارای فرزند در مقاطع پیش‌دبستان و دبستان هستند، دستگاه‌های اجرایی در تعامل با یکدیگر مکلفند با شناورشدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت کنند.
کارکنان زن سرپرست خانوار دارای شرایط بالا هم مشمول این حکم هستند.
با این حال، پیش از این طبق مصوبه استانداری تهران ساعت فعالیت مدارس دوره ابتدایی همزمان با شروع سال تحصیلی و از ابتدای مهر ۱۴۰۱ از ساعت ۸.۳۰ صبح تعیین شده بود و هم اکنون این پرسش برای برخی والدین مطرح است که آیا همچنان ساعت فعالیت مدارس دوره ابتدایی از ۸.۳۰ صبح خواهد بود؟
در این رابطه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفته است: در مصوبه هیأت وزیران درخصوص تغییر ساعت کار، ساعت شروع به کار دانشگاه‌ها که تغییر نکرده بود و پیش از این هم از ساعت ۸ صبح بود. شروع به کار مدارس هم که با توجه به اینکه ما در استمرار سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ هستیم، مطابق روال گذشته می‌تواند باشد و منعی از این نظر وجود ندارد.
هم اکنون آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اطلاعیه‌ای درباره ساعت فعالیت مدارس از روز دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ اعلام کرده است: تمام مدارس شهرستان‌های استان تهران، مطابق با روال گذشته از ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ میزبان دانش‌آموزان خواهند بود و فعالیت تربیتی و آموزشی مدارس در دو نوبت صبح و عصر برقرار است.
با توجه به دو نوبته بودن اکثر مدارس، ساعت آغاز به کار مدارس نسبت به گذشته تغییری نخواهد داشت.
آموزش و پرورش شهر تهران با تأخیر در اطلاع رسانی تا این لحظه درباره آغاز ساعت فعالیت مدارس از روز دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ به والدین دانش‌آموزان اطلاع رسانی نکرده است.
با این حال آموزش و پرورش شهر تهران تأکید کرده است: آماده سازی و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس پس از تعطیلات نوروز به صورت کاملاً حضوری با برنامه‌های شاد و متنوع در دستور کار قرار گرفته و تمام مدارس آماده ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان هستند.

ارسال نظر