عکس | کپی یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آیفون برای گوشی‌های اندروید

اندروید و iOS با این که رقبای بزرگی هستند اما همیشه ویژگی‌های یک دیگر را کپی کرده‌اند. حالا نوبت به گوگل رسیده تا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم عامل iOS را به اندروید بیاورد.
عکس | کپی یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آیفون برای گوشی‌های اندروید
کد خبر : ۲۲۰۵۵

سیستم عامل اندروید در سال‌های اخیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته اما یکی از نقاط ضعف عجیب این سیستم عامل، عدم وجود قابلیتی برای چک کردن وضع سلامت باتری به صورت درصدی و دقیق بوده است.

بررسی سلامت باتری به عنوان یک ویژگی برای اولین بار در نسخه بتا QPR اندروید 13 مشاهده شد. در اندروید 14 هم همانطور که منابع مختلف اعلام کرده‌اند، تیم توسعه گوگل تعدادی API را اضافه کرده که به کمک آن‌ها گوشی می‌تواند جزئیات کلیدی باتری مانند تاریخ ساخت، تاریخ اولین استفاده، روش شارژ باتری توسط کاربر، وضعیت سلامت، تعداد چرخه‌های شارژ و وضعیت شارژ را بخواند. این ای پی آی‌ها را می‌توان توسط برنامه‌هایی با مجوز BATTERY_STATS فراخوانی کرد و اگر همه چیز خوب پیش برود، در نسخه پایدار اندروید ۱۴ کاربران می‌توانند درصد سلامت باتری را درست مانند سیستم عامل iOS مشاهده کنند.

اندروید یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آیفون را کپی می‌کند/ عکس

متاسفانه هنوز دقت این ابزار سیستم عامل اندروید مشخص نیست و احتمالا تا زمان انتشار پایدار، ایراداتی نیز داشته باشد. اطلاعاتی که این ابزار به دست می‌آورد کاملا به سخت‌افزار گوشی شما بستگی دارد و ممکن است در گوشی‌های یک برند دقت سلامت باتری بالا باشد و در یک برند دیگر، دقت زیادی را شاهد نباشیم.

 

مجله زندگی
ارسال نظر