جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار

رییس شورای تامین دام کشور از کاهش ۳۰ هزار تومانی قیمت هر کیلوگرم دام زنده در سال جاری نسبت به پایان سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون با توجه به میزان افزایش واردات گوشت قرمز و مازاد دام زنده گوسفندی و گوساله در کشور، روند قیمت‌ها در بازار همچنان کاهشی خواهد بود.
جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار
کد خبر : ۲۲۵۲۳

«منصور پوریان»در خصوص وضعیت بازار دام زنده و گوشت قرمز، افزود: از ابتدای سال تاکنون قیمت دام زنده در سراسر کشور به طور میانگین بین ۱۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان و دام زنده بره شیری کوچک ۱۶۰ هزار تومان بوده که این قیمت‌ها نسبت به اواخر سال گذشته کاهش داشته است؛ بنابراین همین امر در کاهش قیمت گوشت قرمز اثرگذار است.

به گفته وی، در اواخر سال ۱۴۰۱ قیمت هر کیلوگرم دام زنده ۱۸۰ هزار تومان بود که از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت دام زنده به‌تدریج کاهش داشته است تا جایی که اکنون حدود ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت دام زنده را نشان می‌دهد.

رییس شورای تامین دام کشور اظهار داشت: اکنون قیمت لاشه گوسفندی در عمده‌فروشی‌ها حدود ۳۳۰ هزار تومان و گوشت گوساله ۲۲۰ هزار تومان است، اما شرکت پشتیبانی امور دام کشور در تهران هر کیلوگرم لاشه دام را ۳۵۳ هزار تومان خریداری می‌کند.

پوریان تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در سایر استان‌ها به طور میانگین ۳۵۰ هزار تومان است و در برخی نقاط تهران نیز با همین قیمت‌ها عرضه می‌شود، اما در برخی نقاط تهران قیمت‌ها بالا عرضه می‌شود.

وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام تهران هر کیلوگرم لاشه گوسفندی را از دامداران ۳۵۳ هزار تومان خرید می‌کند، اما با قیمت کیلویی ۲۶۶ هزار تومان به شرکت‌های بسته‌بندی و قصابی‌ها عرضه می‌کند که این امر در حمایت از مصرف‌کنندگان است.

رییس شورای تامین دام کشور با تاکید بر اینکه دامداران و دامپروران با مشکل جدی کمبود نقدینگی برای دامپروری در نیمه دوم مردادماه امسال روبرو هستند، بیان کرد: در صورتی که صادرات ۴۰۰ هزار راس دام مازاد انجام شود تولیدکنندگان می‌توانند با تامین نقدینگی تولید را ادامه بدهند.

 

منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر