عکس | شاسی بلند پرابهت لکسوس؛ شاهکار مهندسی و یک تابلوی هنری

لکسوس نسل جدید شاسی بلند GX را رسماً معرفی کرد. طراحی کاملاً متفاوت مربعی، پیشرانه قوی‌تر و کابین به‌روز ویژگی‌های جی ایکس مدل 2024 هستند.
عکس | شاسی بلند پرابهت لکسوس؛ شاهکار مهندسی و یک تابلوی هنری
کد خبر : ۲۲۵۳۲

لکسوس ابتدا چند روز قبل با انتشار تصاویری، فضا را برای معرفی نسل جدید شاسی بلند فول سایز GX فراهم کرد و حالا به‌صورت کامل از آن رونمایی کرده است. لکسوس جی ایکس جدید که وارد سومین نسل خود شده، مبتنی بر پلتفرم LX توسعه پیدا کرده است و حالا بدنه‌ای مربعی‌تر یا اصطلاحاً باکسی‌تر با اضلاع برجسته دارد. این خبر از یک اس یو وی کاملاً آماده برای زمین‌نوردی می‌دهد. در ادامه جزئیات طراحی و ابعاد، مشخصات فنی و همچنین امکانات و تجهیزات این شاسی بلند لوکس ژاپنی را مرور می‌کنیم.

مشخصات فنی لکسوس GX نسل جدید

لکسوس GX ۵۵۰ مدل ۲۰۲۴ از یک پیشرانه ۳.۴ لیتری V۶ توئین توربو به‌همراه سیستم دو دیفرانسیل با ضریب دنده پایین بهره می‌برد. این نمونه پیش‌تر در لکسوس LX۶۰۰ و حتی توندرا و سکویا از تویوتا پیاده‌سازی شده بود. این پیشرانه در جی ایکس جدید حالا قابلیت تولید قدرت ۳۴۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر را دارد و یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته نیرو محرکه آن را به دو محور منتقل می‌کند. مصرف سوخت آن در یک سیکل ترکیبی هم ۱۳.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که بهبودی جزئی در مقایسه با پیشرانه V۸ نسخه GX ۴۶۰ بر شمرده می‌شود.

شاسی بلند پرابهت لکسوس حریف می‌طلبد/ عکس

بنا به گفته لکسوس، در آینده نسخه‌ای هیبرید از لکسوس GX نسل جدید روانه بازار می‌شود. با توجه به آنچه از قوای محرکه نسخه بنزین‌سوز کنونی دیده‌ایم، انتظار می‌رود نسخه هیبرید هم پیشرانه‌ای شبیه به پیشرانه آی‌فورس مکس توندرا و سکویا داشته باشد. در صورت بهره‌گیری از این پیشرانه، خروجی و همچنین مصرف سوخت جی ایکس کمی بهبود پیدا می‌کنند.

نسل جدید لکسوس GX همچنین در زمینه سیستم تعلیق دنباله‌روی LX بوده و در نتیجه، به سیستم تعلیق مستقل در ناحیه جلو و محور سخت در ناحیه عقب مجهز شده است. قابلیت غیرفعال‌سازی آنتی‌رول بارهای جلو و عقب به‌صورت الکترونیکی برای بهبود عملکرد آفرود وجود دارد و کمک‌فنرهای تطبیقی به‌علاوه قفل دیفرانسیل مرکزی به‌صورت استاندارد موجودند. تریم آفورد Overtrail حتی با قفل دیفرانسیل عقب، صفحه محافظ یا اسکید پلیت و رینگ‌های ۱۸ اینچی با تایرهای همه‌جاروی ۳۳ اینچی همراه خواهد بود.

شاسی بلند پرابهت لکسوس حریف می‌طلبد/ عکس

هنوز جزئیات دقیق امکانات و تجهیزات تریم‌های مختلف لکسوس GX مدل ۲۰۲ مشخص نیست. Premium و +Premium تریم‌های پایه این شاسی بلندند و تریم‌های Luxury و +Luxury که در رده‌های بالاتری قرار می‌گیرند، باید از امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر برخوردار باشند. Overtrail و +Overtrail هم با قابلیت‌های بیشتر و المان‌های ظاهری متفاوت، به تجربه آفرود اختصاص دارند.

لکسوس GX نسل جدید مدل ۲۰۲۴ از اوایل سال ۲۰۲۴ راهی نمایندگی‌های لکسوس در آمریکا می‌شود. هرچند قیمت این شاسی بلند جدید هنوز مشخص نیست، باید انتظار افزایش قابل ملاحظه قیمت آن نسبت به نسخه قبلی را داشت. جی ایکس مدل ۲۰۲۳ با قیمت پایه حدود ۶۰ هزار دلار عرضه شده است و حالا مدل ۲۰۲۴ باید چند هزار دلار با آن اختلاف قیمت داشته باشد.

 

مجله زندگی
ارسال نظر