خبر خوش برای گوشی‌های اندرویدی با باتری ضعیف

گوگل با انتشار اندروید ۱۴ بتا ۳، تمرکز خود را بر افزایش عمر باتری قرار داده است.
خبر خوش برای گوشی‌های اندرویدی با باتری ضعیف
کد خبر : ۲۲۵۷۹

سومین نسخه‌ی آزمایشی اندروید ۱۴، ویژگی کوچک اما بسیار مفیدی دارد که احتمالاً شارژدهی باتری گوشی اندروید شما را افزایش خواهد داد. برای روشن کردن Battery Saver، باید به مسیر Settings > Battery > Battery Saver بروید و این قابلیت را در حالت فعال قرار دهید. با روشن شدن این ویژگی، اولین تغییر این است که گوشی به‌طور خودکار به حالت تیره سوئیچ می‌کند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. علاوه‌براین اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه‌ی دستگاه محدود خواهد شد که البته این عملکرد، راهکار جدیدی نیست.

یکی از کارهای جدیدی که ویژگی بهینه‌سازی باتری در سومین نسخه‌ی آزمایشی اندروید ۱۴ انجام می‌دهد، کم‌نور کردن تصویر زمینه است. قبلاً برای انجام این‌ کار باید Extreme Battery Saver را فعال می‌کردید یا از حالت Bedtime در Digital Wellbeing بهره می‌بردید. اکنون با فعال‌ کردن ویژگی Battery Saver جدید، نور تصویر زمینه‌ نیز کاهش خواهد یافت. با توجه به اینکه یکی از شکایت‌های دارندگان گوشی‌های پیکسل گوگل، عمر باتری ناامیدکننده‌ی این محصولات بود، ویژگی جدید اندروید ۱۴ می‌تواند برای این دسته‌ از کاربران بسیار مفید باشد.

نسخه‌ی آزمایشی سوم اندروید ۱۴ با کم شدن نور تصویر زمینه، تاریک شدن زمینه و روشن شدن نمادها، کنتراست بالاتری ایجاد می‌کند و در نتیجه می‌توان برنامه‌های خاص را روی صفحه‌ی اصلی به‌راحتی مشاهده کرد و این ویژگی به‌خصوص در شب بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

به‌ نوشته‌ی فون‌آرنا، ویژگی Extreme Batter Saver در اندروید ۱۴ بتای ۳، دیگر در فهرست جداگانه قرار ندارد و اکنون بخشی از صفحه‌ی Battery Saver محسوب می‌شود. با Extreme Battery Saver، برخی دیگر از ویژگی‌های دستگاه اندرویدی شما خاموش خواهد شد و فقط برنامه‌های ضروری دردسترس قرار خواهند داشت. برای روشن کردن این قابلیت باید به مسیر Settings > Battery > Battery Saver بروید و روی دکمه‌ی کناری گزینه‌ی Extreme Battery Saver ضربه بزنید.

همچنین هنگامی‌ که باتری دستگاه رو به اتمام است و به شارژر دسترسی ندارید، راهکارهای دیگری دردسترس شما خواهد بود:

  • اگر گوشی شما از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس گوشی‌های دیگران استفاده کنید.
  • در صورت عدم نیاز به برقراری تماس، گوشی را روی حالت هواپیما قرار دهید.
  • روشنایی نمایشگر دستگاه را روی کمترین حالت ممکن قرار دهید.
  • همراه داشتن پاوربانک نیز در این شرایط بسیار کاربردی خواهد بود.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
زومیت
مجله زندگی
ارسال نظر