جزییات تازه از افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ از زبان وزیر کار

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه شورای اشتغال مازندران با اشاره به تعیین‌تکلیف میزان حقوق و دستمزد کارگران برای ‌سال آینده توضیحاتی ارائه داد.
جزییات تازه از افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ از زبان وزیر کار
کد خبر : ۱۵۵۳۶

سیدصولت مرتضوی امشب‌ در حاشیه جلسه شورای اشتغال مازندران با اشاره به تعیین‌تکلیف میزان حقوق و دستمزد کارگران برای ‌سال آینده اظهارکرد: در جلسه‌ هفته آینده میزان حداقل حقوق و دستمزد را مشخص می‌کنیم و تلاش می‌شود تا در قالب کارگروه تعیین مصادیق حقوق و دستمزد این موضوع محقق شود و نماینده کارفرمایان، نماینده کارگران و نماینده دولت در این کارگروه عضویت دارند تا پس از طرح همه موضوعات، تصمیم‌گیری صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه تناسبی از سبد معیشتی و احصا نظرات نمایندگان سه‌گانه ملاک عمل در تصمیم‌گیری حقوق و دستمزد خواهد بود، افزود: به همه استان‌ها نیز اعلام شده تا با برپایی جلسه‌ای با نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان نظرات خود را به کارگروه ملی ارسال کنند.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ‌به رتبه دوم مازندران در اشتغالزایی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ در حوزه اشتغال دانش‌بنیان تلاش‌های بیشتری خواهد شد، تصریح کرد: از ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی عبور کرده‌ایم و کاهش نرخ بیکاری در کشور را شاهدیم‌ و این آمار در سامانه رصد وزارت کار موید ایجاد اشتغال در کشور بوده و این مسیر را برای سال بعد نیز ادامه خواهیم داد.
وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد شغل اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور منفی بود و این رشد منفی نیز به دولت مردمی منتقل شد.
وی با تاکید بر اینکه بدهی انباشته حاصل فعالیت دولت‌های گذشته بوده است، اظهار کرد: کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ نیز مشکل دیگری بود که دولت مردمی با آن مواجه بود.

مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ارسالی در
۲۰درصدافزایش حقوق چیه با این‌گرانی‌یه‌خورده‌انصاف‌داشته‌باشین‌خواهشن‌به‌خاطره‌خدا‌کفاف‌زندگی‌را‌نمیدهد‌با‌این‌همه‌گرانی‌پنج‌نفریم‌
ناشناس
ارسالی در
سلام.ماکارگران.خدمات.شهری.قروه.سنندج.هستیم.پیمانکارسرکارگراروکلاه.گزاشت‌.باحقوق.عیدی۶۸۵۳هزارتومان.دادپایه.حقوقمون‌.اینقدربودعیدیمون۸میلیون.هیچ.مسعولی.پاسخگونیست.محص.رصای.خداکمکمان.کنیدنه.شهردارنه.فرماندارنه.شوراهاهیچ.کآری.نمیکنندپشت.پیمانکارمیگیرندچندسال.عیدی.نگرفتیم
ناشناس
ارسالی در
صولت مرتضوی شب دراز است و قلندر بیدار،،،،از کجا آمدی ؟چه کار کردی؟ که مدیر شدی،،،،بالاخره ازین اسب، خواهی افتاد،،،،