خبر فوری | اعلام رقم جدید سبد معیشت کارگران

رقم سبد معیشت کارگران تغییر کرد.
خبر فوری | اعلام رقم جدید سبد معیشت کارگران
کد خبر : ۱۶۱۸۲

پیش‌تر در رسانه‌ها رقم ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عنوان شده بود که این رقم صحیح نیست.

بنا به گفته نمایندگان کارگری و کارفرمایی رقم هزینه سبد معیشت کارگران به ۱۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان تغییر کرده است.

پیش‌تر در رسانه‌ها رقم ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عنوان شده بود که این رقم صحیح نیست.

علی خدایی نماینده کارگران در این خصوص عنوان کرد: پیشنهاد واقعی ما ۱۴ میلیون و ۵۰۰ بود که با آن موافقت نشد.

طبق آخرین اخبار، متوسط هزینه سبد معیشت کارگران بر اساس رویه سال گذشته ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است، در حالی که پیش‌تر رقم سبد معیشت از سوی کمیته مزد ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و۵۰۰ تومان اعلام شده بود.

مطابق ماده 41قانون کار و تبصره 2، دستمزد باید متناسب با نرخ تورم هزینه‌های سبد معیشت را تامین کند. اگر دستمزد بر مبنای سبد معیشت نباشد، خانواده کارگران را دچار مشکل می کند.

جلسه قبلی شورای عالی کار در حالی بدون نتیجه پایان یافت که بسیاری از نمایندگان کارگری اعتقاد داشتند دولت و کارفرمایان سبد معیشت را مطابق واقعیت های جامعه محاسبه نکرده اند. آخرین رقم از سبد معیشت که از سوی کمیته مزد اعلام شد، رقم ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود که کارگران این رقم را قبول نداشتند و رقم پیشنهادی خود برای کمیته مزد را ۱۷ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۱۶۰ تومان اعلام کرده بودند.

 پیش بینی ها حاکی از این است که جلسه امروز شورای عالی کار حتی با وجود چندین ساعت مذاکره با نتیجه تعیین دستمزد پایان پذیرد. صولت مرتضوی، وزیر کار نیز طی روزهای اخیر، با بیان اینکه "دستمزد کارگران به صورت کارشناسی در حال پیگیری است"، بیان کرده است: در اوایل هفته دستمزد کارگران تعیین خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر