خبر مهم تامین اجتماعی برای کارفرمایان

کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌ اجتماعی، می‌توانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، نسبت به نام‌نویسی بیمه‌ای غیرحضوری نیروی کار شاغل در کارگاه اقدام کنند.
خبر مهم تامین اجتماعی برای کارفرمایان
کد خبر : ۱۴۳۴۱

بشیر عمرانی، مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین‌اجتماعی گفت کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی، می‌توانند بدون مراجعه به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان تامین‌ اجتماعی و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، نسبت به نام‌نویسی بیمه‌ای غیرحضوری نیروی کار شاغل در کارگاه اقدام کنند.

عمرانی همچنین با تأکید بر اینکه نام‌نویسی اتباع خارجی فقط با درج کد فیدای ۱۲ رقمی میسر است و ثبت دستی اطلاعات یا استفاده از شناسه‌های دیگر (گذرنامه، خانوار و...) امکان‌پذیر نیست گفت: اتباع خارجی برای نام‌نویسی لازم است نسبت به ارائه کد فیدای ۱۲ رقمی اقدام کنند و چنانچه در این رابطه اقدام نکرده باشند، باید از طریق مبادی ذیربط دراین خصوص اقدام کنند. همچنین دریافت و تصویربرداری از مدارک مربوط به کارت اقامت و مجوز اشتغال به‌کار اتباع خارجی ضروری است. 

او افزود: ضمناً جهت تسهیل نام‌نویسی بیمه‌شدگان، فرآیند غیرحضوری‌ «نام‌نویسی گروهی بیمه‌شدگان» برای کارفرمایان در دستور کار حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد و با پیاده‌سازی این سرویس، کارفرمایان در منوی خدمات کارفرمایان با بارگذاری فایل اطلاعات هویتی و بیمه‌ای کارکنان خود به سادگی و به‌طور اتوماتیک قادر به نامنویسی گروهی کارکنان خواهند بود و این موضوع باعث صرفه‌جویی در زمان کارفرمایان و رضایت‌مندی آنان خواهد شد.

پیش از راه‌اندازی این سامانه، نام‌نویسی بیمه‌ای نیروی کار جدید و اختصاص شماره بیمه به این افراد، مستلزم مراجعه حضوری کارفرما یا نماینده قانونی وی به شعب تأمین‌اجتماعی بود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر