خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس به دلیل مسمومیت دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به حوادث اخیر در مدارس، درباره تعطیلی مدارس به دلیل مسمومیت دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد..
خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس به دلیل مسمومیت دانش‌آموزان
کد خبر : ۱۵۶۷۸

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فضاسازی‌های برخی رسانه‌ها در خصوص اتفاقات اخیر در مدارس و مسمومیت سریالی دانش‌آموزان گفت: تاکنون گفته شده که مشکلی نیست و دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس حضور داشته باشند.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در صد و یکمین سالگرد تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش با گرامی‌داشت سال‌روز تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: واقعیت این است که این نهاد از جهت سیاست‌گذاری، تعیین خط مشی و نظارت بر اجرای سیاست‌ها و خط مشی‌ها مهم و اثرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: شورای عالی مصوباتی دارد که باید برای آن مصوبات نیازسنجی شود و خواسته‌های دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تغییرات جامعه بسیار سریع است، اظهار کرد: محیط پیرامونی، دانش‌آموزان را احاطه کرده و رسانه‌های بیگانه اهداف خود را بر دانش‌آموزان پیاده‌سازی می‌کنند و در بیشتر حوادث اخیر، دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار دادند.

نوری ادامه داد: در حال حاضر منتظریم که نتیجه قطعی مشخص شود و تاکنون گفته شده که مشکلی نیست و دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس حضور داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان در محیطی قرار گرفتند که هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید، اظهار کرد: اگر دانش‌آموز آماده نباشد و سواد رسانه‌ای نداشته باشد دچار مشکل می‌شود و آسیب می‌بیند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شورای عالی آموزش و پرورش بررسی تأثیر برنامه درسی است، تصریح کرد: قانون احیا امور تربیتی در مجلس هفتم تصویب شد و در آئین‌نامه آن باید چندین دستورالعمل مصوب می‌شد که تاکنون مصوب نشده‌اند.

نوری با بیان اینکه مهاجرت‌ها از روستا به شهر تراکم را کم کرد و نیاز به معلم را بیشتر کرد، اظهار کرد: این موضوع در کنار سایر عوامل سبب شد تا کمبود معلم داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم مراکز تربیت معلم را احیا کنیم، عنوان کرد: ان‌شالله ارتباط با شورای عالی انقلاب فرهنگی جدی‌تر و وسیع‌تر شود و حتماً نتایج خوبی اخذ خواهد شد.

منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر