جزئیات واریز فوق‌العاده تمام وقت حقوق فرهنگیان و اعضای هیات علمی

جزئیات ابلاغ بخشنامه جدید واریز فوق‌العاده تمام وقت جغرافیایی حقوق فرهنگیان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی اعلام شد.
جزئیات واریز فوق‌العاده تمام وقت حقوق فرهنگیان و اعضای هیات علمی
کد خبر : ۱۶۲۲۹

دستورالعمل جدید «پرداخت فوق‌العاده تمام وقت جغرافیایی اعضای هیات علمی» در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ابلاغ شد.

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، «دستورالعمل جدید پرداخت فوق العاده تمام وقت جغرافیایی اعضای هیات علمی» را که به منظور بهره گیری از خدمات تمام وقت اعضای هیات علمی و ارتقای سطح فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اجرایی این اساتید تهیه و تنظیم شده است، تصویب و ابلاغ کرد.

دکتر حسین محققی کمال، دبیر امور هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، درباره این دستورالعمل گفت: در این دستورالعمل، شرایط لازم و مولفه های موثر در محاسبه فوق العاده تمام وقت جغرافیایی اعلام شده است.

او درباره این دستورالعمل که از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجرا می شود، افزود: براساس این دستورالعمل جدید، «فعالیت های آموزشی، پژوهشی – فناوری، اجرایی و حضور فیزیکی اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی، و همچنین، نظر مدیر گروه و یا رئیس مرکز تحقیقاتی» به عنوان مولفه های موثر در محاسبه فوق العاده عضو هیات علمی تمام وقت جغرافیایی، دارای امتیازات مجزا هستند که توسط مرجع مشخص، و در دوره تعیین شده، مورد ارزشیابی و محاسبه قرار می گیرند.

او اظهار داشت: با توجه به الزامی بودن حضور اعضای هیات علمی بالینی در فیلدها، شرط پرداخت حق تمام وقت جغرافیایی به آنان، حضور در فیلدهاست و در موارد استثنا جهت پرداخت حق تمام وقت جغرافیایی، عدم حضور، منوط به تائید مدیر گروه آموزشی و در نهایت، معاون آموزشی است.

سرپرست دبیرخانه امور هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تصریح کرد که همه مولفه های موثر در محاسبه فوق العاده تمام وقت جغرافیایی (فعالیت های آموزشی، پژوهشی، اجرایی، حضور فیزیکی)، در قالب جداول ارائه شده، بصورت کمی، دقیق و شفاف، محاسبه می شود.

محققی کمال در مورد فعالیت های آموزشی اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی، اظهار داشت: میزان موظفی آموزشی این اعضاء، یکی از مولفه های موثر در محاسبه فوق العاده تمام وقت جغرافیایی است، ضمن آنکه همه فعالیت های آموزشی اعضای هیات علمی، در قالب دو مولفه «کمیت و کیفیت تدریس» و براساس جدول ارائه شده در این دستورالعمل، محاسبه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارزشیابی کمی تدریس و تعداد واحدهای موظف برای همه اعضای هیات علمی تمام وقت، که براساس آیین نامه اجرایی نحوه عملکرد آموزشی و حق التدریس، مورد توجه قرار می گیرد، ضریب کیفیت تدریس نیز طبق جدول ارائه شده در دستورالعمل محاسبه می شود.

دبیر امور هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: نحوه محاسبه امتیازات فعالیت های پژوهشی – فناوری، اجرایی و حضور فیزیکی در دانشگاه نیز در قالب جداول درج شده در این دستورالعمل، مشخص شده است.

او یادآور شد: همه فعالیت های اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی توسط مدیران گروه های آموزشی و روسای مراکز تحقیقاتی رصد و مورد ارزشیابی قرار می گیرد و در دستورالعمل جدید پرداخت فوق العاده تمام وقت جغرافیایی، سهم بیشتری به ارزیابی و نظر مدیران گروه ها و روسای مراکز تحقیقاتی نسبت به دستورالعمل قبلی داده شده است.

محققی کمال اظهار داشت: متن کامل این دستورالعمل جدید به گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی، ابلاغ شده است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر