خبر فوری درباره پرداخت معوقات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب دولت رسید. ما به تفاوت حقوق بازنشستگان قرار است به زودی پرداخت شود.
خبر فوری درباره پرداخت معوقات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی
کد خبر : ۱۶۵۸۱

پرداخت معوقات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت یکجا یا ماه به ماه انجام می‌شود.

افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب دولت رسید. ما به تفاوت حقوق بازنشستگان قرار است به زودی پرداخت شود.

«حمید حاج‌اسماعیلی»، فعال حوزه کارگری، در این باره می‌گوید: بازنشستگان مطمئن باشند که واریز معوقات حتما انجام خواهد شد چون مصوبه آن قطعی شده و الان دو ماه است که افزایش‌ها با احکام جدید صورت می‌گیرد و احکامی که صادر شده است زمان اجرای آنها از ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ است. بنابراین، معوقات به طور جدی پیگیری می‌شود.وی در مورد اینکه پرداخت معوقات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت یکجا خواهد بود یا ماه به ماه انجام می‌شود، بیان می‌کند: طبق قول و قراری که خود سازمان تامین اجتماعی تعهد کرده، معوقات ماه به ماه تا پایان سال پرداخت می شود. معوقه فروردین‌ماه در آبان‌؛ معوقه اردیبهشت در آذر؛ معوقه خردادماه در دی؛ معوقه تیرماه در بهمن؛ و معوقه ماه مرداد هم اسفندماه پرداخت می‌شود.

این فعال حوزه کارگری در مورد اینکه حقوق آبان‌ماه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی چقدر خواهد بود؟ می‌گوید: پرداخت معوقات به افراد با رقم‌های مختلف خواهد بود و افزایش‌ها برای هر کسی نسبت به حقوق دریافتی او تخصیص پیدا می‌کند که این رقم پرداختی می‌تواند از ۵۰۰ هزار تا ۶-۷ میلیون تومان باشد.

در کنار معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی، حق مسکن کارگران نیز هنوز آن رقمی نیست که شورای عالی کار مصوب کرده است.

شورای عالی کار، حق مسکن کارگران برای سال ۱۴۰۱ را ۶۵۰ هزار تومان در ماه تعیین کرد، اما هیئت دولت در زمان ابلاغ این مصوبه آن را به ۵۵۰ هزار تومان کاهش داد.

منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ارسالی در
سلام شمارا به فکر مستمری ها باشید
فاطمه جمشاد
ارسالی در
سال ۱۴۰۲ هست تو سال ۱۴۰۱ گیر کردید خبر های جدید ندارید بازنشستگان تامین اجتماعی را سر کار گذاشتین معوقه ۲۵ درصد به کجا رسید اضافه حقوق ۱۴۰۲ بالاخره به کجا رسید باز مسخره بازی وسر کاری پارسال شروع شد با تورم بالای ۶۰ درصد
سردار محمدی
ارسالی در
بنظر بنده هیچ گونه حقوق که به کارگران پرداخت میشود چون بنده که تکنسین برق هستم و حد حاقل برام در نظر گرفته استهمیشه ح
ناشناس
ارسالی در
حقوق تامین اجتماعی هرسال مثل گوشت قربانی ۲۰۰ گرم ۲۰۰ گرم به هرنفر میدن تا زجر بکشن
علی اکبر
ارسالی در
میگم‌همش از حقوق تعمین اجتماعی ووو صحبت میکنید به نظرم جانبازان حقوق بگیر جزء هویج فرنگی هستن خطاب به مسئولین صف اول نماز خون