پرسپولیس- سپاهان دوستانه هم جنجالی شد

سپاهان و پرسپولیس در دیداری که چندان هم دوستانه نبود و با کری و هیجان بالایی تا ثانیه‌هایی پایانی دنبال شد، به تساوی پرگل دو – دو دست یافتند.
پرسپولیس- سپاهان دوستانه هم جنجالی شد
کد خبر : ۸۶۹۱

 بعد از تساوی بدون گل در لیگ برتر، مورایس و یحیی گل محمدی اینبار در جدالی تدارکاتی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت این دیدار با تساوی پرگل دو تیم همراه شد.

پرسپولیس که با توجه به در پیش بودن دیدار دربی، امیدوار است با حداکثر آمادگی راهی این جدال شود تا از صدرنشینی خود محافظت کند، با در اختیار داشتن تمامی نفرات خود پا به این بازی گذاشت و به شکل جدی نیز تحت فشار حریف قرار گرفت.

در بازگشت ملی‌پوشان، یحیی گل محمدی ترکیب تیمش را در این جدال که طی سه وقت برگزار شد، با این نفرات در ابتدای بازی به میدان فرستاد:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، سعید صادقی، مهدی ترابی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا.

 

استفاده از هر چهار ملی‌پوش تیم که در جام جهانی قطر در لیست کارلوس کی‌روش حاضر بودند، از نکات جالب توجه ترکیب یحیی گل محمدی برای این جدال بود. وحید امیری بار دیگر در سمت چپ دفاعی به کار گرفته شد و کادرفنی سرخپوشان ترجیح داد از هر دو مهاجم خارجی خود به عنوان ترکیب زوج حمله برابر حریف سود ببرد. با این حال سرخپوشان در وقت اول نتوانستند به خواسته خود دست یابند.

این دیدار طی سه وقت که دو تای آن 40 دقیقه‌ای و یک وقت 35 دقیقه‌ای بود، برگزار شد. به نظر می‌رسد کاهش زمان در وقت سوم، علاوه بر بررسی شرایط بدنی دو تیم که کادرفنی نمی‌خواستند بیشتر روی بدن‌ها فشار بیاید، به اعتراض سپاهانی‌ها نسبت به اعلام پنالتی و 10 نفره شدن آنها نیز، بستگی داشت.

این سپاهان بود که در نهایت طی دو وقت به برتری مقابل حریف دست یافت. ابتدا این شهریار مغانلو بود که روی کات بک از شش قدم و با پای چپ و ضربه‌ای محکم باعث شد تا بیرانوند نظاره‌گر ورود توپ به دروازه‌اش باشد. مهاجم اسبق پرسپولیس در وقت دوم نیز توانست بیرانوند را بار دیگر تسلیم کند تا اینچنین ستاره تیمش در این تقابل لقب گیرد.

یحیی گل محمدی برای وقت دوم تغییراتی در ترکیب تیمش شکل داد که مهمترین آن مربوط به تعویض کمال کامیابی نیا و ورود سینا اسدبیگی بود. کامیابی نیا که در وقت اول نمایش موفقی داشت با نظر کادرفنی و به واسطه سرماخوردگی‌اش، تعویض شد تا بتواند استراحت بیشتری را دنبال کند. کامیابی نیا با نظر کادرفنی بعد از تعویض راهی منزل شد تا روند درمانی‌اش را دنبال کند.

نکته جالب توجه دیگر ترکیب پرسپولیس برای این جدال، بازگشت میلاد سرلک بود. زوج کمال کامیابی نیا در این بازی دو وقت فرصت بازی یافت. او که پیش از جام جهانی قطر دچار آسیب دیدگی شده بود تا یکی از دلایل حذف نامش از لیست کارلوس کی روش باشد، طی مدت اخیر بیشتر در اختیار کادرپزشکی قرار داشت. او در آستانه دربی اما ضمن حضور در تمرینات گروهی، برای دقایقی طولانی نیز فرصت بازی در جدال سنگین مقابل سپاهان را نیز یافت تا مشخص شود برای دربی مشکلی نخواهد داشت و در اختیار کادرفنی خواهد بود.
سرمربی پرسپولیس در این بازی به ملی‌پوشان و خصوصا بیرانوند دو بازه زمانی 40 دقیقه‌ای را فرصت حضور در ترکیب داد. بیرانوند که خود را مهیای جدال با استقلال می‌کند و از فضای جام جهانی فاصله گرفته، در این بازی دو گل از شهریار مغانلو دریافت کرد و باید دید مقابل آبی‌ها در دربی پیش رو چه نمایشی خواهد داشت.

این دیدار با حضور جمعی از مدیران دو تیم و در استادیوم آزادی برگزار شد. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس به همراه محمد محمدی معاون وی، از جمله تماشاگران ویژه این جدال بودند.

در وقت سوم اما یحیی گل محمدی دست به تغییرات گسترده در ترکیب تیمش زد. حضور امید عالیشاه کاپیتان اول سرخپوشان از جمله تغییراتی بود که البته توانست این تیم را از شکست مقابل حریف قدیمی در جدال تدارکاتی دور نگه دارد. مهدی عبدی مهاجم جوان سرخپوشان که مدتی است از ترکیب دور شده، در این بازی توانست زمینه ساز یکی از گل‌های تیمش لقب گیرد و با پاس خود، حامد پاکدل را در مصافی تک به تک با گلر حریف قرار دهد تا او گل اول سرخپوشان را به نام خود کند.

در ادامه اما صحنه جنجالی بازی شکل گرفت؛ ارسال امید عالیشاه و در شرایطی که مهدی عبدی برای زدن ضربه سر به هوا برخاسته بود، به زعم داور با شارژ مدافع سپاهان همراه شد تا یک ضربه پنالتی به نفع پرسپولیس اعلام شود. این ضربه پنالتی البته با اعتراض تند و ادامه‌دار سپاهانی‌ها همراه شد و در نهایت نیز منجر به اخراج آریا یوسفی شد تا سپاهانی‌ها 5 دقیقه پایانی بازی را 10 نفره کار را دنبال کنند. این ضربه پنالتی را هم سیامک نعمتی به گل تساوی تیمش تبدیل کرد تا در آستانه دربی، با انگیزه و روحیه بالاتر، امیدوار به حضور در ترکیب سرخپوشان باشد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ورزش3
مجله زندگی
ارسال نظر