چند نکته برای لاغری شکم

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در ناحیه شکم و پهلو دچار چاقی هستید و همواره به دنبال راهی برای لاغر کردن این قسمت از بدنتان هستید باید بدانید که با ثابت قدم بودن و رعایت نکاتی موفقیتتان بیشتر می‌شود.
چند نکته برای لاغری شکم
کد خبر : ۷۰۵۷

 از جمله اینکه باید میزان کالری دریافتی را کاهش دهید تا با سوخت و ساز کافی چربی‌ها به حداقل برسند و به لاغری برسید. تغذیه سالم و پرهیز از دریافت چربی ها و مواد غذایی چاق کننده و انجام برخی از ورزش ها به شما کمک می کند دچار چاقی موضعی به خصوص چاقی شکم نشوید.

نکاتی برای لاغری شکم

فیبر بیشتری بخورید: محلول‌های حاوی فیبر میزان زیادی از آب را به خود جذب می‌کنند که موجب می‌شود غذا با سرعت کمتری به سمت سیستم گوارشی بدن برود. این باعث می‌شود که زودتر احساس سیری کنید و همین مقدار کالری دریافتی روزانه به میزان قابل توجهی کم می‌کند. همین اندازه دور کمر را به مقدار چشمگیری کم می‌کند. بهترین منابع حاوی فیبر شامل: آووکادو – کلم‌ها – تمشک‌ها می‌شود.

تمرینات هوازی انجام دهید: یکی از بهترین راه‌های سوزاندن چربی شکم و بهبود سلامت عمومی تمرینات هوازی است. بر اساس مطالعاتی که تاکنون انجام شده بهتر است هفته‌ای ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه تمرین هوازی انجام دهید. بهترین ورزش‌های هوازی هم دویدن، دوچرخه‌سواری، قدم زدن و قایقرانی هستند.

سرکه سیب را در برنامه غذایی بگنجانید: یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های سرکه سیب چربی‌سوزی آن است. اسید استیک موجود در سرکه سیب از انباشت چربی در ناحیه کم جلوگیری می‌کند.

زیاد آب بخورید: نوشیدن زیاد آب با افزایش کارایی متابولیسم به کاهش وزن شما کمک می‌کند. در حقیقت صرف نوشیدن زیاد آب می‌تواند منجر به سوزاندن ۱۰۰ کالری در روز  شود.

استرس را به حداقل برسانید: خوب است بدانید که اضطراب اشتها را افزایش داده و کلسترول خون را بالا می‌برد. این بویژه برای بانوانی که چربی اضافی اطراف کمر خود دارند مضر است. برای کاهش استرس حتما فعالیتی انجام دهید مثل پرداختن به هنر، ورزش یا هر فعالیتی که به شما احساس خوبی القا می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

ویتامین سی کدام میوه‌ها از پرتقال بیشتر است ؟

آیا واقعا خنده بر هر درد بی‌درمان دواست ؟

 

به اندازه کافی بخوابید: خوابیدن به مقدار کافی یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهایی است که برای سوزاندن چربی شکم باید رعایت شود. تحقیقات ثابت کرده که خوابیدن کمتر از پنج ساعت برای بزرگسالان اضافه وزن را به همراه دارد.

نوشیدنی الکلی را کنار بگذارید: الکل در هر گرم ۷ کالری انرژی دارد که به سختی می‌توان آن را سوزاند. مصرف الکل موجب انباشت چربی در شکم می‌شود و میزان چربی کبد هم افزایش می‌یابد.

قهوه‌ی تلخ یا چای‌سبز بنوشید: قهوه و چای سبز سالم‌ترین نوشیدنی ممکن هستند. نوشیدن چای و قهوه به شما در سوزاندن کالری کمک می‌کنند. خوردن چای به شما ۳ تا ۱۱ درصد در سوزاندن کالری کمک می‌کند و خوردن قهوه ۴ تا ۱۷ درصد.

پروتئین بیشتری بخورید: زمانی که بدن ما حاوی پروتئین است می‌تواند کالری بیشتری بسوزاند. رژیم مملو از پروتئین اشتها را کاهش داده و به عضله‌سازی کمک زیادی می‌کند. به علاوه آزمایشات نشان دادند افرادی که برنامه غذایی پر پروتئین دارند سایز دور کمر کمتری دارند.

پروبیوتیک‌ها را بیشتر مصرف کنید: باکتری‌های پروبیوتیک باعث پرکار شدن روده می‌شوند. بدین ترتیب احتمال افزایش وزن را کم کرده و  احتمال انباشت چربی در شکم را هم کم می‌کند. منابع پروبیوتیکی زیادی موجود هستند که از بهترین آن‌ها می‌توان دوغ و ماست کفیر و ترشی را نام برد.

 

 

 

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر