۱۱ نکته برای گرم نگه داشتن خانه در فصل زمستان

روزهای سردی را سپری می‌کنیم و لازم است برای گرم کردن خانه از راه‌های مختلف وارد شویم.
۱۱ نکته برای گرم نگه داشتن خانه در فصل زمستان
کد خبر : ۸۰۶۶

با این شرایط بحران انرژی که در کل دنیا گریبانگیر مردم شده بد نیست راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی را باز هم مرور کنیم.

۱- در روزهایی که بیش از حد سرد است چند پتو از دیوار خانه و پنجره‌ها آویزان کنید. این کار را حتی برای دیوارهای بدون پنجره هم انجام دهید چون اگر دیوارها و پنجره‌ها به خوبی عایق‌بندی نشده باشند گرما ی خانه را هدر می‌دهند.

۲- حاشیه و درزهای در و پنجره‌ها را بپوشانید و در صورت امکان از شیشه‌های عایق سرما و گرما استفاده کنید.

۳- استفاده از چند لایه پرده، زدن پلاستیک به شیشه پنجره‌ها به صورت موقت، استفاده از کرکره و پرده‌های مخصوص پنجره، استفاده از فوم‌های درزگیر به خصوص برای پنجره‌های قدیمی و نیز استفاده از سایبان‌های سلولیتی از جمله روش‌های گرم کردن خانه در زمستان و جلوگیری از هدر رفت گرما و انرژی هستند.

۴- آشپزی کردن هم یک راه برای گرم کردن خانه است. اگر در فر آشپزی می‌کنید بعد از تمام شدن کارتان در فر را باز بگذارید تا گرمای آن به داخل آشپزخانه و خانه جریان پیدا کند.

۵- پتو و روتختی‌های گرم را دم دست بگذارید و هنگام نشستن روی مبل و مطالعه کردن یا تماشای تلویزیون از آن‌ها استفاده کنید. به این ترتیب نیازی به زیاد کردن درجه بخاری و شوفاژ یا سایر وسایل گرم‌کننده ندارید. به جای زیاد کردن درجه بخاری، لباس بیشتری بپوشید.

۶- روش گرم کردن خانه در قدیم استفاده از کرسی بود. اگر شما هم بتوانید از کرسی استفاده کنید تعداد زیادی از افراد خانواده گرم می‌شوند و در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

 ۱۰ نکته برای سریع‌تر خشک کردن لباس‌ها در روزهای بارانی و سرد

برای خوش‌تیپ شدن در پاییز چی بپوشیم ؟

در روزهای بارانی چی بپوشیم ؟

 

۷- از نور خورشید حداکثر استفاده را ببرید. تمام راه ها را چک کنید که باعث می شود نور خورشید چند برابر منعکس شود. از گیاهانی استفاده کنید که نور خورشید را بیشتر انعکاس می دهند. اجسام اضافی را از دیواری که در معرض نور آفتاب است جدا کنید.

۸- فرش ها می‌توانند محیط خانه را گرم تر کنند. پس اجازه ندهید که کف خانه خالی و بدون فرش و موکت باشد. لمس فرش‌ها راحت‌تر از لمس سنگ یا چوب یخ زده است.

۹- اگر ساعات زیادی را پشت میز کار در منزل می‌گذرانید، بهتر است برای خودتان یک وسیله گرم‌کننده پا مهیا کنید یا حداقل از جوراب‌های پشمی استفاده کنید.

۱۰- درهای بسته یک نوع مانع بین شما و اتاق‌های فریز شده و یخ زده هستند. همچنین جریان هوا را تا جای ممکن متوقف می‌کند و از سرمای هوا در زمستان جلوگیری می‌کنند. بهتر است که یخچال و فریزر را درون این اتاق‌ها قرار دهید. حتی در صورتی که دستگاه گرم کننده دارید، در این اتاق ها را ببندید تا گرما در یک مکان جمع شود و مراقب باشید که در این اتاق ها چند وقت یک بار یک دستگاه گرمایشی روشن کنید تا لوله ها یخ نزنند. همچنین باید مراقب باشید که قالیچه ها بر اثر سرما از بین نروند.

۱۱- اگر شومینه دارید، آن را روشن کنید زیرا گرم کننده‌های آتشین یک گرمای لذت بخش و کافی را به محیط خانه می بخشند.

 

منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر