راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت خانه

هرچند برای سارقان منازل فرقی نمی‌کند که ایام تعطیل است یا نه اما باید بدانیم که آمار سرقت از منازل در ایام نوروز که شهر خلوت‌تر بوده و خانه‌ها از ساکنانشان خالی هستند بیشتر است.
راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت خانه
کد خبر : ۱۶۹۳۳

به جز اینکه طلا و جواهر و اشیای قیمتی را نباید در منزل نگه داشت و باید به صندوق امانات بانک سپرد یا در گاو صندوق‌های ایمن نگه داشت محافظت از دیگر وسایل منزل مثل تلویزیون و یخچال و فرش و ... که این روزها قیمتشان سربه فلک می‌زند هم مهم است. همین کافی است برای اینکه حواستان به ایمنی منزل باشد.

اطلاع دادن به یک همسایه معتمد

اگر در آپارتمانی زندگی می‌کنید که دارای همسایه‌های متعددی است حتما با یکی از آن‌ها سلام و علیک بیشتری دارید و با او راحت‌تر هستید. بهتر است قبل از سفر او را مطلع کنید و به وی گوشزد کنید که حواسش به منزل شما هم باشد. برای مثال رفت‌و‌آمدها به اطراف منزل شما را زیر نظر بگیرد و هر مورد مشکوکی را جدی بگیرد.

استفاده از تجهیزات ایمنی و محافظتی

استفاده از انواع مختلف تجهیزات و وسایل حفاظتی کمک زیادی به جلوگیری از ورود دزها به منزل می‌کند. اما دقت در انتخاب نوع و کیفیت این محصولات نیز اهمیت بالایی دارد.

نصب حفاظ آهنی مقابل در اصلی آپارتمان

قبل از سفر اگر در منزل حفاظ مناسبی ندارد باید نسبت به نصب در آکاردئونی برای آن اقدام کنید. این کار یکی از بهترین و موثرترین روش های پیشگیری از سرقت منزل در هر زمانی خصوصا ایام تعطیلات نوروز که روز های زیادی از خانه دور هستید خواهد بود.

نصب حفاظ روی دیوار

نرده حفاظ روی دیوار گزینه‌ای بسیار مناسب و کاربردی برای محافظت از تمامیت یک ساختمان و یا محوطه ویلایی از ورود هر نوع فرد غیر مجازی است.

 

بیشتر بخوانید:

چه آپارتمانی برای زوج‌های جوان مناسب است ؟

کدام مدل مبل برای آپارتمان‌های کوچک مناسب است ؟

 

پخش اموال باارزش در منزل

ابتدای مطلب گفتیم که اصلا لوازم بارزش و قیمتی خود را در منزل نگه ندارید اما اگر فرصت کافی برای بردن آن‌ها به بانک نداشتید بهتر است این اشیا را در منزل و درجاهای مختلف پخش کنید تا در صورت ورود سارق به منزل نتواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

تعبیه چراغ کوچک کنار پنجره

یکی از موثر ترین این روش‌ها روشن گذاشتن یک چراغ کوچک نزدیک به پنجره اصلی است. شاید هزینه اضافی برق برایتان منظور شود اما در عوض از یک خسارت بزرگ جلوگیری خواهید کرد.

در دسترس نبودن نرده‌بان و چهارپایه

از قرار دادن نردبان، چهارپایه و نظایر آنها در کنار دیوارها خودداری کنید. همچنین  

- حفاظ دیوارها را طوری تعبیه کنید که اگر تیر چراغ‌برق، عَلَمک، گاز، درخت یا ماشینی در کنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند با بالا رفتن از آن‌ها از روی دیوار عبور کنند.

نصب دزدگیر مطمئن

یکی از بهترین کارها نصب دزدگیر است. چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنید، ‌محل نصب آن را جایی قرار دهید که سارقان نتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند.

اگر از سیستم دزدگیر برقی استفاده می‌کنید، به طور مرتب کارکرد آن را کنترل کنید

و باید یادتان باشد که هنگام خروج از منزل دزدگیر را روشن کنید.  

 در صورت بروز عیب در سیستم دزدگیر، فوراً آن را برطرف کنید.

با انجام این کارها به احتمال زیاد جلوی وود سارقان به منزلتان را خواهید گرفت.

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر