بهترین راهکارهای مقابله با آلرژی بهاری چیست ؟

فصل بهار برای همه ما حسی از سرسبزی و امید است اما برای بسیاری هم علاوه بر زیبایی‌های این فصل آلرژی و حساسیت‌هایی به همراه می‌آورد که برای افراد کلافه‌کننده است.
بهترین راهکارهای مقابله با آلرژی بهاری چیست ؟
کد خبر : ۱۷۳۸۱

عطسه و خارش شدید حلق و گوش و آبریزش بینی و چشم می‌تواند از عوارض ناراحت‌کننده آلرژی فصلی باشد.

عامل ایجاد آلرژی چیست ؟

بیمارانی که به محرک‌های فصلی نظیر چمن، علف‌های هرز و گرده‌ها آلرژی دارند در فصل بهار بیشتر از بقیه علائم بیماری را تجربه می‌کنند.

با این حال با توجه به اینکه گیاهان مختلف در زمان‌های مختلف سال گرده‌افشانی می‌کنند بسته به نوع آلرژی شما و محل زندگی شما ممکن است حساسیت‌های فصلی در تمام فصول سال شما را رها نکنند.

علائم رایج حسایت فصلی عبارتند از:  

  • عطسه
  • آبریزش و یا گرفتگی بینی
  • ریزش اشک و خارش چشم
  • خارش سینوس، گلو و یا کانال گوش
  • گرفتگی گوش‌ها
  • به جریان افتادن مایع بینی

راه‌های درمان آلرژی بهاری

پیاز: شاید باورتان نشود اما پیاز یکی از مواد غذایی غنی از از کورستین است که می‌تواند خطر ابتلا به آلرژی فصلی را کاهش دهد.

چغندرقند: چغندر حاوی ویتامین‌ آ، ویتامین سی و ب ۶ است. این گیاه همچنین منبع کورستین، فولات، فیبر، زاکسنتین، لووتیوم و انواع مختلفی از مواد معدنی که برای سلامتی بسیار تاثیرگذار هستند است که همه این مزیت‌ها در نهایت به بهبود سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

علائم بیماری‌های گوارشی

علائم بیماری قند خون

علایم بیماری فشار خون

 

کلم بنفش: کلم بنفش همانند گل کلم و کلم، شامل یک ترکیب گوگردی است که شامل بسیاری از آنتوسیانین‌ها، فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و دیگر آنتی اکسیدان‌ها است.

بادمجان: بر خلاف باور عموم که بادمجان را عاملی برای ایجاد حساسیت می‌داند، مصرف این گیاه خوراکی می‌تواند عوارض آلرژی را کاهش دهد. بادمجان یکی از سبزیجاتی است که حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای سلامتی است.

ماست: بطور کلی هر 100 گرم ماست حاوی 100 کیلوکالری، 3 گرم پروتئین ، 125 میلی گرم کلسیم و بسیاری از ویتامین‌ها است که می‌تواند مواد معدنی مورد نیاز بدن را فراهم و تامین کند.

قارچ: قارچ یکی از بهترین درمان های خانگی برای درمان آلرژی فصلی است. در مصر باستان، از قارچ به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده می‌کردند. قارچ‌ها دارای توانایی افزایش فعالیت سلول‌های تی هستند که این سلول ها مسئول حمله و از بین بردن سلول‌های آسیب دیده (مرده) یا ویروس‌ها هستند.

اسید چرب امگا۳ : از آنجا که بدن ما نمی‌تواند اسیدهای چرب امگا 3 تولید کند، باید مواد غذایی که حاوی این ماده غذایی است برای بدن تامین کنیم. روغن ماهی ماده غذایی مناسبی است. همچنین با خوردن گوشت سالم، غذاهای دریایی، تخم مرغ و یا مکمل‌های روغن ماهی اسیدهای چرب امگا 3 می‌توان این ماده غذایی مفید برای آلرژی را تامین کرد.

ویتامین سی: تاثیرات جادویی ویتامین سی در بدن برای کسی پوشیده نیست. همان‌طور که ویتامین سی و تامین آن به منظور جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا اهمیت دارد، این ویتامین می‌تواند در مقابله با آلرژی و حساسیت فصلی هم موثر باشد. اگر بدن شما به بطور مکرر به آلرژی فصلی مبتلا می‌شود، خوب است با یک برنامه‌ریزی مناسب ومطلوب از ویتامین سی استفاده کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر