این گیاه معجزه‌گر اسید معده را کاهش و زخم معده را درمان می‌کند

محققان مصرف حدود ۳۰ تا ۸۰ گرم ژل آلوورا را هنگام غذا برای کاهش بازگشت اسید به مری و رفع مشکلات گوارشی دیگر توصیه می‌کنند.
این گیاه معجزه‌گر اسید معده را کاهش و زخم معده را درمان می‌کند
کد خبر : ۵۵۳۶۳

آلوئه ورا یکی از گونه‌های سرده‌ی آلوئه (سگل‌ها) است. آلوئه ورا جزو گیاهان پایا، خشکی‌زی و آب‌دار محسوب می‌شود. برگ‌های آلوئه ورا شکل مثلثی، رنگ سبز، حالت آب‌دار و لبه‌های دندانه‌دار دارند. به نظر می‌رسد خاستگاه آلوئه ورا کشور سودان باشد. بعدها پای آلوئه ورا به منطقه‌ی مدیترانه، نقاط گرم‌سیری و قاره‌های آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا باز شد.

بازگشت اسید معده به مری یا «ریفلاکس گاستروازوفاژیال» یکی از مشکلات گوارشی رایج است که اغلب منجر به سوزش معده می‌شود. در نتیجه تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، محققین مصرف حدود ۳۰ تا ۸۰ گرم ژل آلوورا را هنگام غذا برای کاهش بازگشت اسید به مری و رفع مشکلات گوارشی دیگر توصیه می‌کنند. سمیت پایین این گیاه آن را به یک داروی بی‌خطر و ملایم برای درمان سوزش معده تبدیل کرده است.

با توجه به مطالعاتی که روی عصاره گیاه آلوئه ورا انجام شده محققان به این نتیجه رسیده اند که عصاره این گیاه تاثیر چشم گیری در بهبود و کاهش رفلاکس شدید معده دارد.

از جمله شربت هایی که از این گیاه هستند شربت آنتی رفلاکس و شربت آنتی رفلاکس بی باریج که حاوی ژل برگ آلوئه ورا است برای کاهش رفلاکس معده استفاده می کنند.

کریستال های گیاه آلوئه ورا خاصیت ضد میکروبی دارند. اگر شما دچار زخم معده هستید، می توانید با مصرف این گیاه تولید بیش از حد اسید و تحریک مخاط معده را کنترل کنید. مصرف آلوئه ورا باعث مهار رشد بیش از حد باکتری های هلیکوباکتر پیلوری می شود و بافت آسیب دیده ناشی از اسید بیش از حد را بازسازی می کند. بنابراین آلوئه ورا در درمان زخم معده و تاثیر استفاده از آلوئه ورا برای درمان زخم معده توصیه می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر