چند راهکار بی‌نظیر برای داشتن ناخن‌های دلربا برای عید

خشک شدن و پوسته پوسته شدن به همان اندازه که برای پوست مناسب نیست برای ناخن هم نیست. ناخن‌ها بسیار ظریف هستند و به آسانی شکسته می‌شوند. آن‌ها را مرطوب کنید تا قوی شوند.
چند راهکار بی‌نظیر برای داشتن ناخن‌های دلربا برای عید
کد خبر : ۵۷۹۷۶

فصل سرما که شروع می‌شود، برخی از اعضای بدن مانند ناخن‌ها، مو و پوست واکنش نشان می‌دهند. ناخن‌های شکننده در این فصل سرد سال، یکی از مواردی است که این روز‌ها زیاد دیده می‌شود.

زمانی که نوبت به مراقبت از ناخن‌ها می‌رسد، مانیکور تنها گزینه نیست. در حقیقت، باید به طور روزانه از ناخن‌ها مراقبت کنید. در اینجا به برخی از ترفند‌های ساده و راهنمایی‌ها که به شما کمک می‌کند این کار را انجام دهید. نگاهی بیاندازید.

ناخن‌ها را تمیز نگه دارید

همه مشکلات با میکروب‌ها و باکتری‌ها آغاز می‌شود. باید اطمینان حاصل کنید که مکانی برای آن‌ها وجود ندارد. ناخن‌های را مرتب تمیز کنید و بعد از شستشو خشک کنید. این همچنین مانع از تجمع آلودگی و باکتری‌ها زیر ناخن‌ها می‌شود. اما اگر ناخن‌ها به مدت طولانی در آب بمانند ممکن است منجر به شکستگی شود. هنگام شستن ظروف، بهتر است از ناخن‌های خود را با دستکش محافظت کنید.

ناخن‌ها را نجوید

جویدن ناخن باعث آسیب زیادی می‌شود. علاوه بر اینکه ناخنهایتان را زشت می‌سازد، تماس با بزاق آن‌ها را ضعیف و شکننده می‌سازد. این باعث می‌شود که کوتیکول‌ها نیز آسیب ببینند. همچنین قرار دادن انگشتان در دهان، آلودگی و میکروب‌ها را از انگشتان به دهان منتقل می‌کند. برای ترک عادت جویدن ناخن توصیه می‌کنیم لاک بزنید که بوی بد آن باعث می‌شود آن را در دهان نکنید.

مراقبت از کوتیکول‌ها

کوتیکول‌ها بسیار ظریف هستند و به آسانی پاره می‌شوند مراقبت خوب از کوتیکول بخش مهمی از مراقبت ناخن است. اگر پوست یا ناخن شل دارید، با دقت آن را مراقبت کنید اطمینان حاصل کنید که کوتیکول را مرطوب کنید - روغن نارگیل یا بادام را به کوتیکول‌ها بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا آن‌ها را تغذیه کند.

رعایت بهداشت

ناخن‌ها را تمیز کنید و تمام ابزار ناخن‌ها را بطور مداوم شسته و ضد عفونی کنید. ناخن‌ها بیش از حد بلند نشوند، چون باعث می‌شود آلودگی کمتری زیر ناخن جمع شود. در بخش قبلی سلامت نمناک کامل توضیح دادیدم که ضدعفونی کننده‌های طبیعی را روی ناخن‌ها مانند روغن درخت چای بزنید تا باکتری‌ها را دور نگه دارید و ناخن‌ها را از میکروب‌ها محافظت کنید.

استفاده از مرطوب کننده استفاده کنید

خشک شدن و پوسته پوسته شدن به همان اندازه که برای پوست مناسب نیست برای ناخن هم نیست. ناخن‌ها بسیار ظریف هستند و به آسانی شکسته می‌شوند. آن‌ها را مرطوب کنید تا قوی شوند. از طیف وسیعی از کرم‌های دست، روغن کوتیکول / کرم‌ها یا روغن‌های مرطوب استفاده کنید که به حفظ ناخن‌ها و کوتیکول‌ها کمک می‌کند تا براق و سالم باشند.

کوتاه کردن منظم

همانطور که کوتاه کردن مو‌های شما به طور مرتب برای سلامتی مفید است، همین امر برای ناخن نیز مفید است. ناخن گیر بگیرید و آن‌ها را به صورت منظم کوتاه کنید. هر چند هفته ناخن‌ها را به شکلی که دوست دارید، کوتاه کنید.

 استفاده از دستکش

اگر خودتان کار خانه خود را انجام دهید، مواد شوینده پاک کننده حاوی مواد شیمیایی هستند و هنگامی‌که با آن‌ها تماس می‌گیرند، به ناخن‌ها آسیب می‌رسانند. راه حل ساده این است که دستکش بپوشید اطمینان حاصل کنید که دستکش‌های خود را به طور کامل پس از استفاده شستشو کنید و آن‌ها را در نور خورشید نگه دارید تا پاکسازی شوند

اجتناب از استفاده از ژل و اکریلیک

ژل و اکریلیک بدون شک فوق العاده زیبا، اما متاسفانه باعث آسیب شدید به ناخن میشود. در صورت امکان از آن‌ها اجتناب کنید. پودر اکریلیک حاوی مواد شیمیایی زیادی است و ناخن‌ها را می‌سوزاند و باعث می‌شود که در آن‌ها فرو رفتگی ایجاد شود. مکانیزم خشک کردن در مانیکور ژل باعث ایجاد آسیب به پوست در اطراف ناخن می‌شود.

توقف مانیکور

از مانیکور‌های مبتنی بر آب اجتناب کنید، زیرا لاک ناخن‌ها سریعتر پاک می‌شود. ناخن‌ها آب را جذب می‌کند و هنگامی‌که در آب غوطه ور می‌شود، پس از خارج شدن از آب به شکل اولیه خود می‌رسد. همانطور که در این بخش از سلامت نمناک می‌خوانید استفاده از لاک ناخن زمانی که بستر ناخن گسترش یافته است خوب نیست، زیرا هنگامی‌که کوچک شود، ناخن دوباره ترک می‌خورد.

 سوهان زدن

سوهان را به آرامی در یک جهت بزنید. در غیر این صورت، ناخن ضعیف و قبل از موعد می‌شکند. سوهان زدن در همان جهت همچنین به شما کمک می‌کند تا یک نوک صاف را به دست آورید سر ناخن را به همان شیوه‌ای که می‌خواهید شکل دهید. شروع به سوهان زدن از یک گوشه به مرکز و سپس از مرکز به لبه دیگر و یا بالعکس.

اجتناب استفاده از لاک‌های خشن

باید هنگام انتخاب لاک ناخن بسیار مراقب باشید. پارابن و سولفات موجود در لاک‌ها برای ناخن‌ها و پوست اطراف آن بد است. همچنین خوردن دست هائی که روی ناخن‌ها لاک دارند، ایده خوبی نیست، زیرا رنگ ناخن‌ها می‌توانند داخل بدن و در نتیجه باعث آسیب شود. در عوض، رنگ ناخن‌های طبیعی و شیمیایی را که سازگار با محیط زیست هستند، انتخاب کنید.

پولیش به جای لاک

داشتن ظاهر زیبا هر روز و همیشه جذاب است. به جای لاک زدن ناخن‌هایتان، که مواد شیمیایی است، حتی اگر مارک‌های طبیعی‌تر موجود در بازار را انتخاب کنید، ناخن‌ها را با روش‌های صحیح پولیش کنید و به اصطلاح جلا دهید؛ این کار ناخن‌ها را براق می‌کند ضروری است که به آرامی و به ندرت به خاطر بسپارید تا از خوردن بافت ناخن‌ها خودداری کنید.

توصیه‌های مهم برای مراقبت از ناخن‌های شکننده:

اجتناب از سفت کننده ناخن

بله، از سفت کننده ناخن‌ها اجتناب کنید، زیرا آن‌ها حاوی مقدار زیادی فرمالدئید هستند که ممکن است روی ناخن‌ها شکستگی ایجاد و باعث آسیب شوند.

 خوب خوردن و داشتن تغذیه مناسب

خوردن خوب همه چیز را ثابت می‌کند. مشکلات ناخن ناشی از رژیم نا مرغوب است و مسائلی مانند ناخن‌های شکننده ناشی از کمبود کلسیم است. باید مقدار کافی آن را در غذا داشته باشید، همچنین برای داشتن ناخن سالم و قوی، ویتامین ایی، پروتئین، آهن، ویتامین د، روی و منیزیم را در رژیم غذایی خود به شکل آجیل، چغندر، سویا، لوبیا، عدس، غلات کامل، سبزی و ... اضافه کنید.

 اجتناب از استون

همیشه لاک پاکن‌های فاقد استون را انتخاب کنید. استون روی ناخن‌ها و پوست سخت شده و بسیار آسیب پذیر می‌شوند این ناخن‌ها را خشک و باعث می‌شود آن‌ها بشکنند.

تمیز کردن لاک‌های اضافی کوتیکول

شما هنگام لاک زدن ناخن مقداری کوتیکول را رنگی می‌کنید با لاک پاکن کناره‌های آن را پاک کنید تا مانیکور زیباتری داشته باشید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر