گزارش آگهی

چگونه از کلاهبرداری اینترنتی شکایت کنم؟

با کلاهبرداری اینترنتی مواجه شده اید؟ نمیدانید چگونه برای احقاق حقوق خود از کلاهبرداری اینترنتی شکایت کنید؟ به دنبال فرد متخصص برای طرح شکایت از کلاهبرداری اینترنتی هستید؟ در این مقاله با ما همراه باشید.
چگونه از کلاهبرداری اینترنتی شکایت کنم؟
کد خبر : ۵۹۲۰۴

بسیاری از کارها از طریق سایت های اینترنتی انجام می شود؛ به عنوان مثال تراکنش های مالی، خریدهای اینترنتی و غیره، به سادگی از طریق سایت های اینترنتی و حتی نرم افزارهای ارتباطی انجام می شود و همین موضوع سبب می شود که اختلافات حقوقی و مشکلاتی در روابط بین خریداران و فروشندگان خدمات از طریق سایت های اینترنتی انجام شود. همین بحث باعث شده تا با پدیده ای به نام کلاهبرداری اینترنتی بسیار رو به رو باشیم. در این مقاله با راهنمایی بهترین وکیل در تهران که در امور مربوط به کلاهبرداری تخصص دارد به بررسی این موضوع می پردازیم.

سایت حقوقی محمد حاجیلو و همکاران یکی از سایت های تخصصی است که با مراجعه به آن ضمن دسترسی به راه های ارتباطی با برترین وکلا در تهران می توانید از مطالعه به روزترین موضوعات حقوقی و کیفری بهره مند شوید. در صورت نیاز به سایت مربوطه مراجعه کنید.

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی

منظورمان از کلاهبرداری اینترنتی چیست؟ بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران در توضیح این عنوان چنین توضیح می دهد؛ تصور کنید که کالایی مثل گوشی یا فرش را به صورت اینترنتی از سایتی خریداری کرده اید ، اما پس از مدتی فروشنده پاسخ شما را نمی دهد یا اینکه کالای خریداری شده را به بهانه های ناموجهی ارسال نمی کند. در چنین مواردی چاره چیست؟ به نظر می رسد که در مواردی که مبلغ واریز شده هنگفت یا قابل توجه باشد، راهی جز شکایت از سایت اینترنتی باقی نمی ماند .

روش شکایت از کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

به طور کلی روش های شکایت از سایت های اینترنتی می تواند از موارد زیر باشد:

  • از طریق سایت ای نماد
  • از طریق ثبت گزارش به پلیس فتا
  • یا طرح شکایت در مراجع قضایی

در نظر داشته باشید که امور مربوط به کلاهبرداری ها اموری کیفری اند. در نتیجه برای حل و فصل و پیگیری آنها، بهترین فرد برای مراجعه، بهترین وکیل کیفری در تهران یا شهرستان محل سکونت شما خواهد بود که به طور تخصصی در شاخه ی کلاهبرداری موضوعات کیفری فعالیت می کند.

نحوه شکایت از کلاهبرداری اینترنتی

در این قسمت نحوه طرح شکایت از کلاهبرداری اینترنتی را در مورد یکی از راه هایی که پیش تر به آن اشاره کردیم بررسی می کنیم.  

اولین روش شکایت از سایت های اینترنتی، از طریق ثبت شکایت در سایت ای نماد یا سایت نماد است. اخیرا سایتی با نام ای نماد به نشانی enamad.ir ایجاد شده است که اشخاص، در وهله اول با مراجعه به این سامانه می توانند از صحت نماد اعتماد الکترونیکی به نمایش درآمده شده در وبسایت ها اطمینان حاصل کرده و سپس، خرید امن از این سایت ها را تجربه کنند که شرح کامل این موضوع در مقاله سامانه نماد اعتماد الکترونیکی enamad.ir ذکر شده است .

در این سامانه، امکان مشاهده نمادهای تعلیق شده و همچنین کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیز میسر است. همچنین، در صورتی که اقدام به خرید از سایتی کردید که کالای شما را تحویل نداده و خواستید از این سایت اینترنتی اقدام به طرح شکایت کنید، با مراجعه به این سامانه این موضوع به سادگی امکان پذیر است.

چگونه از کلاهبرداری اینترنتی شکایت کنم؟

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی چه مراحلی دارد؟

مراحل زیر را برای به نتیجه رساندن شکایت از کلاهبرداری اینترنتی رادر  نظر داشته باشید:

  • مراجعه به دفتر خدمات الکترونیکی قضایی: فرد باید وارد سامانه ثنا شده و پروفایلی برای خود بسازد. این کار را کارمندان دفتر خدمات الکترونیکی قضایی برای شاکی انجام می‌دهند.
  • ثبت شکایت: فرد باید با در اختیار داشتن متن شکواییه یا راهنمایی وکیل کلاهبرداری اینترنتی، دادخواست دقیق خود را به ثبت برساند. در صورت لزوم باید مدارک شناسایی و مدارکی گواه بر انجام شدن کلاهبرداری اینترنتی را پیوست دادخواست کند.
  • پیگیری کلاهبرداری اینترنتی: دادسرای جرایم رایانه ای دادخواست را دریافت کرده و آن را بررسی می‌کند. دادیار و بازپرس تحقیقاتی درباره پرونده کلاه برداری اینترنتی انجام داده و موضوع را به پلیس فتا ارجاع می‌دهند.
  • مراجعه حضوری برای پیگیری پرونده: رسیدگی به شکایت کلاهبرداری اینترنتی در دادسرا و دادگاه کیفری انجام خواهد شد. در این شرایط شاکی احضار خواهد شد تا مدارک لازم برای توضیح و اثبات جرم کلاهبرداری اینترنتی را ارائه دهد.
  • صدور رأی نهایی: دادگاه کیفری با گزارش دادسرا درباره تحقیقات انجام شده و مدارکی که شاکی ارائه داده است، رأی نهایی را اعلام خواهد کرد. فرد شاکی نیز در پروفایل سامانه ثنا می‌تواند به رأی صادر شده پی ببرد.

رسیدگی به شکایت از کلاهبرداری اینترنتی

در سال ۱۳۸۸ جلسات متعددی برای بررسی جرم کلاهبرداری اینترنتی برگزار شد. بعد از تغییرات و اصلاحاتی که اعمال شد ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه ای به تصویب رسید. در ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه ای ذکر شده که چنانچه فردی به صورت غیرمجاز از سامانه‌های رایانه ای یا مخابراتی برای وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن پیام‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه، مال، منفعت، خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری استفاده کند، علاوه بر برگرداندن مال به صاحب آن به حبس از ۱ تا ۵ سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وکیل متخصص در شکایت از کلاهبرداری اینترنتی کیست؟

وکیل متخصص در کلاهبرداری اینترنتی وکیل پایه یک دادگستری است که حوزه فعالیت تخصصی وی را امور مربوط به کلاهبرداری می دانیم. تفاوتی ندارد که کلاهبرداری در چه زمینه ای یا به چه صورتی اتفاق افتد. مهم آن است که وکیل کلاهبرداری می تواند با تسلط بر قوانین و با تکیه بر تجربه کافی در این زمینه راهنمای شما باشد.

چگونه از کلاهبرداری اینترنتی شکایت کنم؟

مشاوره با وکیل متخصص در کلاهبرداری اینترنتی

راه مشاوره با برترین وکلا شامل دو راه کلی از قرار زیر است:

  • مراجعه و مشاوره حضوری
  • مشاوره آنلاین و تلفنی

البته در نظر داشته باشید معمولا هیچ یک از این دو راه رایگان نخواهد بود. این بدان معناست که شما برای استفاده از مشاوره تخصصی با وکلای برتر با توجه به صرف زمان و استفاده از سالیان سال تخصص و تجربه، ملزم به پرداخت حق مشاوره خواهید بود.

شماره تلفن و آدرس وکیل متخصص کلاهبرداری اینترنتی

بهترین وکیل در تهران، وکیل پایه یک دادگستری است که علاوه بر داشتن تجربه کافی در پرونده های مختلف و دانش به روز نسبت به مسائل حقوقی، دید وسیعی نسبت به مسائل اجتماعی حاکم بر کلانشهرها داشته باشد. وی باید از روند قانونی در کلانشهرها آگاه بوده و در مسائل مربوط به دادگاه ها تسلط کافی داشته باشد. با این ویژگی ها، بهترین وکیل در تهران می تواند حداکثر تاثیر را در روند پرونده ها داشته باشد. برای مشاوره با وکیل متخصص در امور حقوقی و کیفری بهتر است بعد از تحقیق درست در باب سابقه کاری و مهارت وی در امور حقوقی و کیفری، به راه های ارتباطی دست یابید و برای رزرو وقت مشاوره تخصصی خود اقدام کنید.

 در چنین شرایطی می توانید از حصول بهترین نتیجه برای مورد خود اطمینان داشته باشید.

 شماره تماس: 09121275588 – 02128425688

 آدرس: ظفر، خیابان مصدق شمالی، کوچه دامغانی، پلاک ۳۸ واحد ۲

انتخاب بهترین وکیل تهران از مهم‌ ترین اقداماتی است که برای حل مشکلات حقوقی و کیفری باید در نظر گرفت. اولین قدم در هر پرونده قضایی انتخاب بهترین وکیل به‌خصوص در تهران است. همانطور که میدانید شهر تهران به‌دلیل کثرت جمعیت در زمینه دعاوی حقوقی، نسبت به بقیه شهر ها حجم بیشتری از پرونده های حقوقی را دارد. امروزه کمتر کسی پیدا می شود که درگیر پرونده‌ های حقوقی نباشد. به جای گذراندن ساعت‌ ها وقت در دادگاه و سردرگم شدن بهتر است که همان ابتدا یک وکیل متخصص و باتجربه را انتخاب کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر