چگونه کاریزماتیک به نظر برسیم ؟

حتما شنیده‌اید که می‌گویند فلانی کاریزماتیک است یا شخصیت کاریزمایی دارد. اما واقعا کاریزماتیک بودن به چه معناست ؟
چگونه کاریزماتیک به نظر برسیم ؟
کد خبر : ۷۲۵۴

بیشتر ما به آن دسته از آدم‌ها برخورد کرده‌ایم که وقتی وارد اتاقی پر از افراد غریبه می‌شوند، با چندین دوست جدید، یک قرار برای ناهار هفته آینده و پیشنهادی برای آشنایی با مدیر یک شرکت بزرگ اتاق را ترک می‌کنند. این‌ها آدم‌های کاریزماتیکی هستند؛ اما چه چیزی این افراد را این همه دوست‌داشتنی کرده است ؟

خصوصیات افراد کاریزماتیک

افرادی که کاریزماتیک هستند معمولاً این ویژگی‌ها را دارند:

    آن‌ها گرما و حس شایستگی را تراوش می‌کنند.

    مهارت‌های اجتماعی قوی دارند و ارتباط کلامی و غیرکلامی خوبی دارند.

    اغلب رفتار کمی غیرمتعارف از خود نشان می‌دهند و دوست‌داشتنی هستند.

    کاریزما ذاتی است یا اکتسابی ؟

    اگر تا به حال افرادی به چشم شما دوست‌داشتنی هستند اما نمی‌توانید به طور خاص توضیح دهید که چرا دوستشان دارید، آن‌ها کاریزما دارند. شما می‌توانید یاد بگیرید که شخصیت کاریزماتیک داشته باشید. زبان بدن، نوع بیان، نوع پوشش و نحوه برخورد شما با دیگران در توسعه رفتار کاریزماتیک نقش دارند.

 

بیشتر بخوانید:

ویتامین سی کدام میوه‌ها از پرتقال بیشتر است ؟

آیا واقعا خنده بر هر درد بی‌درمان دواست ؟

 

    چه کنیم کاریزماتیک شویم ؟

    به دیگران بدون هیچ چشم‌داشتی خوبی کنید. به این معنی که از کسی کینه به دل نگیرید، به‌روی دیگران لبخند بزنید. تجارب‌ و شکست‌هایتان را نزد دیگران بازگو کنید تا از اشتباهات شما درس بگیرند.

هرگز دروغ نگویید. یادتان باشد که دیگران حواس‌شان به شماست و رفتار و کردارتان را رصد می‌کنند. اگر واقعا سعی دارید که به شخصیتی کاریزماتیک تبدیل شوید، باید آن‌قدر شجاع باشید که از بیان حقیقت، حتی اگر به گوش مخاطب تلخ و ناگوار بنشیند، نهراسید.

خوش‌قول باشید. خوش‌قولی یکی از خصوصیات بارز انسان‌های آبرومند و معتبر است. پس حتی اگر دیگران سر قول‌شان نماندند، شما همیشه سعی کنید که قول‌تان قول باشد.

از احساسات منفی دوری کنید. هرگز وقتی بسیار عصبانی ، ناراحت، دستپاچه و مضطرب هستید، اقدام به تصمیم‌گیری نکنید. این حالات دردسرساز می‌توانند شیره‌ جان‌تان را بمکند و از کاریزمایی که به‌دنبالش هستید، منحرف‌تان کنند.

در جمع سخنرانی کنید. حتی اگر چندان علاقه‌مند نیستید که به‌عنوان متکلم‌وحده در کانون توجه قرار بگیرید، بازهم به نفع‌تان است که این مهارت را در خودتان تقویت کنید. وقتی درمقابل جمع صحبت می‌کنید، می‌توانید از مشاهده‌ اینکه دیگران مسحور کاریزما و جاذبه‌ شخصیت شما شده‌اند، احساس قدرت کنید و بسیار انرژی بگیرید.

با افراد جامعه معاشرت کنید. از روش‌های ارتباطی مختلف استفاده کنید؛ آن‌قدر روی خودتان کار کنید تا بتوانید دربرخورد با تمامی انواع شخصیت‌ها و برقراری ارتباط به هر روشی احساس راحتی کنید.

سرزنش‌گر نباشید. برای اینکه دیگران درموردتان احساسات منفی پیدا نکنند، گاهی درصورت امکان می‌توانید بدون اینکه کسی را مقصر اعلام کنید، خودتان خلل ایجاد شده را با تدبیری که خاص افراد کاریزماتیک است، سروسامان بدهید.

سعی کنید چیزهای جدیدی بیاموزید. دانش خود را درمورد موضوعات مختلف ارتقا بدهید و دایره‌ واژگان‌تان را غنی‌تر کنید تا بتوانید پیرامون مباحث بیشتری صحبت کنید و وقتی با کسی دمخور می‌شوید، شانس بیشتری جهت یافتن علایق مشترک داشته باشید.

شنونده خوبی باشید. همه‌ مردم از اینکه کسی پای درددل‌شان بنشیند، بسیار خرسند می‌شوند. کمتر کسی هم حوصله‌ شنیدن دارد. اگر پای درددل‌ مردم بنشینید، می‌توانید شخصیت طرف مقابل‌تان را بهتر بشناسید و به‌طورکلی، بینش خود را درمورد طبیعت انسان‌ها وسعت ببخشید.

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر