چگونه انباری منزل را مرتب کنیم ؟

این روزها که کم‌کم داریم به شب عید نزدیک می‌شویم مرتب کردن نقاط مختلف منزل یکی از کارهای مهمی است که بیشتر مردم در حال انجام دادنش هستند.
چگونه انباری منزل را مرتب کنیم ؟
کد خبر : ۱۲۹۹۰

مرتب کردن انباری منزل یکی از پرچالش‌ترین کارها برای خانه‌تکانی است. بیشتر ما آنقدر خوش شانس نیستیم که یک انباری جادار و نسبتا بزرگ داشته بشیم. پس باید انباری کوچک خانه را به بهترین شکل ممکن سامان بدهیم. این کار باعث می شود انباری مرتب و منظم باشد و برای جا دادن تمام وسایل فضای کافی در اختیار داشته باشیم.

مردم اغلب تصور می‌کنند داشتن یک انباری مرتب و منظم چندان اهمیتی ندارد. اما امان از روزی که بخواهند وسیله ای را بین هزار و یک خرت و پرت دیگر پیدا کنند. در صورت شلخته بودن انباری، این کار تفاوتی با پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه ندارد.

مرحله اول: تفکیک وسایل

بدون شک تمام وسایل و خرت و پرت‌هایی که در انباری تل انبار شده‌اند به کارتان نمی‌آیند. ممکن است سالیان سال وسیله‌ای را در گوشه‌ای از انباری تنها به این امید نگهداری کنید که شاید روزی به کارتان بیاید. اما بهتر است با خودتان رو راست باشید. خیلی از این وسایل فقط جا را تنگ می‌کنند. اگر می توانید آنها را بفروشید در یان صورت ممکن است بتوانید با پول فروش برخی از این خرت و پرت‌ها قفسه یا شلف‌های به درد بخوری برای انباری خودتان تهیه کنید. اما اگر برخی از این وسایل کاربردی هستند و با فروششان هم مبلغ زیادی عایدتان نمی‌شود بد نیست به فکر بخشش آن‌ها به نیازمندان باشید.

مرحله دوم: بسته‌بندی وسایل

وسایل خود را دسته بندی کنید. وسایل را درون جعبه  قرار دهید. روی هر جعبه یک برچسب بزنید و نام وسایلی را که درون آن قرار داده‌اید بنویسید.

مرحله سوم: جای وسایل را مشخص کنید

یک کاغذ جلوی خودتان بگذارید و فضای انباری را روی آن بکشید. مثلاً یک مستطیل. این کار به شما کمک می کند تا با دقت و آرامش فکری بیشتری جای هر یک از وسایل را تعیین کنید.سعی کنید طبق این طرح پیش بروید تا مطمئن شوید برای تمام وسایل فضای کافی وجود دارد. اگر طبق این روش عمل کنید دیگر مجبور نیستید برای جا دادن یک وسیله کل وسایل دیگر را باز هم جا بجا  کنید.

مرحله چهارم: هریک از وسایل را سرجایش قرار دهید

اگر امکانات و ابزار خاصی برای طبقه‌بندی و مرتب کردن وسایل خود در انباری ندارید، بهتر است قبل از باز کردن جعبه‌ها به این ایده‌ها توجه کنید:

استفاده از فضای عمودی

دیوارها فضای بسیار مناسبی برای قرار دان وسایل در انباری هستند. بسته به نوع امکانات و میزان وسایل خود می‌توانید از این راه‌ها برای جای دادن وسایل استفاده کنید.

anbarii

قفسه‌های چوبی و جعبه‌های پلاستیکی

گاهی فقط چند تخته چوبی و میخ کافی است تا چیدمان یک انباری مرتب کامل شود. امتیاز اصلی قفسه‌های باز این است که تنها با یک نگاه می‌توانید وسایل مورد نیاز خودتان را در انباری پیدا کنید. می‌توانید وسایل را در جعبه‌های پلاستیکی قرار دهید. برای دسترسی آسان روی هر جعبه یک برچسب بزنید. نام وسایلی که درون این جعبه‌ها قرار می‌دهید را بر روی این برچسب‌ها بنویسید. با این کار به راحتی و تنها در عرض چند ثانیه به وسایل ضروری دسترسی خواهید داشت.

کمدها و قفسه‌های کهنه

اگر قفسه فلزی، کمد و کابینت های قدیمی و کهنه در انباری خود دارید، می توانید بخشی از وسایل را درون آن ها جای دهید.

تخته‌های سوراخ‌دار

استفاده از تخته های سوراخ دار یک ترفند هوشمندانه و در عین حال ساده برای نظم دادن به اشیا ریز و درشت انباری است. بیشتر این ابزار را می توان درون یک جعبه ابزار قرار داد.

استفاده از فضای افقی

فضای افقی ترفند خوبی برای جای دادن وسایلی است که نیازی نیست همیشه دم دست باشند. سقف انباری جایی است که می توانید روی آن حساب کنید.

انباری جای خوبی برای نگهداری وسایل فنی مانند ابزار تعمیر و نگهداری اتومبیل است. بهتر است این وسایل را در مرکز و سقف انباری قرار دهید. این کار باعث می شود فضای انبار شبیه به یک تعمیرگاه کوچک شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر