واکنش وزیر امور خارجه به خبر استعفایش ؛ قویا تکذیب می‌کنم !

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به شایعه استعفایش، گفت: من چنین‌چیزی‌را نشنیدم و قویا تکذیب می‌کنم.
واکنش وزیر امور خارجه به خبر استعفایش ؛ قویا تکذیب می‌کنم !
کد خبر : ۱۱۰۰۷

وزیر امورخارجه در واکنش به شایعه استعفای خود گفت: من چنین‌چیزی‌را نشنیدم و قویا تکذیب می‌کنم.

وی همچنین در رابطه با فراخواندن سفیر عراق به علت استفاده از واژه جعلی برای خلیج فارس گفت: سه روز پیش سفیر عراق را فراخواندیم دیروز هم در تویتی نخست وزیر عراق به نحوی جبران‌کردند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: سفیر عراق را در پی استفاده مسئولین عراقی از نامی مجعول برای خلیج فارس به وزارت خارجه فرا خواندیم و حساسیت ملت بزرگ ایران را نسبت به به‌کارگیری واژه دقیق و کامل خلیج فارس به طرف عراقی منعکس کردیم.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در واکنش به استفاده از عنوانی مجعول برای خلیج فارس توسط مقامات عراقی اظهار داشت: آقای سودانی در مطلبی که در فضای مجازی اخیراً منتشر کردند این مساله را اصلاح کردند.

وی در گفت‌وگو با خانه ملت تاکید کرد: ما با وجود اینکه با عراق روابطی راهبردی، برادرانه و عمیق داریم اما نسبت به این موضوع به صراحت اعتراض خود را اعلام کردیم و سفیر عراق را به وزارت خارجه فرا خواندیم و حساسیت ملت بزرگ ایران را نسبت به به‌کارگیری واژه دقیق و کامل خلیج فارس به طرف عراقی منعکس کردیم.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر