مصرف روزانه ماهی ابتلا به کدام بیماری را کاهش می‌دهد ؟

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف روزانه ماهی در وعده‌های غذایی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
مصرف روزانه ماهی ابتلا به کدام بیماری را کاهش می‌دهد ؟
کد خبر : ۱۱۵۵۳

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف روانه ماهی در وعده‌های غذایی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۵۰ درصد کاهش دهد به گفته محققان، خوردن ۳۰۰IU ویتامین دی در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد؛ ضمن اینکه این یافته‌ها می‌تواند پزشکان را به توصیه مصرف ویتامین دی همراه با غربالگری سوق دهد.

بررسی‌ها نشان داده است، جبران کمبود ویتامین دی به ویژه در سالمندان می‌تواند تا میزان بالایی احتمال سرطان را کاهش دهد و یک روش مطمئن، غنی‌سازی مواد خوراکی با این ویتامین است. علاوه بر ماهی مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، ماهی، قارچ، انواع پنیر، شیر، حبوبات، روغن ماهی، آب پرتقال و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین دی هستند.

این تحقیق که توسط دولت ایالات متحده صورت گرفته، ۹۴ هزار زن را به مدت ۲۵ سال مورد بررسی قرار داده و هر دو سال یکبار در مورد رژیم غذایی و سلامت آنها پرسش و پاسخ کرده است. ویتامین دی استخوان‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها را سالم نگه می‌دارد.

دانشمندان دانشگاه هاروارد در تحقیقات خود دریافتند، میزان تأمین ویتامین دی از منابع غذایی مانند ماهی، قارچ، تخم مرغ و شیر در چند دهه گذشته کاهش یافته و علیرغم کاهش کل نوع سرطان، روند نگران کننده‌ای در افزایش موارد ابتلا به سرطان روده زیر ۵۰ سال دیده می‌شود. در انگلیس، حدود ۲۵۰۰ نفر از ۴۲ هزار نفری که هر ساله به سرطان روده مبتلا می‌شوند، زیر ۵۰ سال هستند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر