طرز تهیه ذرت مکزیکی حرفه‌ای در منزل

برای همه ما ذرت مکزیکی یک میان وعده خوشمزه و پرکالری است. هم خاصیت سیرکنندگی دارد اما پر از مواد مغذی است که برای بدن مناسب است.
طرز تهیه ذرت مکزیکی حرفه‌ای در منزل
کد خبر : ۱۵۸۵۷

برای تهیه یک ذرت مکزیکی سالم و خوشمزه راه و روش‌های مختلفی وجود دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ذرت مکزیکی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ذرت مکزیکی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم:

ذرت: یک قوطی

کره: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا: ۲ قاشق غذاخوری

قارچ: ۱۰۰ گرم

سس سفید: ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و آویشن: به مقدار لازم

طرز تهیه ذرت مکزیکی:

برای تهیه ذرت مکزیکی خانگی ابتدا کره را در قابلمه‌ای می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب شود و بعد ذرت را اضافه می‌کنیم. ( اگر از کنسرو ذرت استفاده می‌کنید باید آب کنسرو را دور بریزید.)

در ادامه صبر می کنیم تا کمی نرم شود و بعد قارچ‌ها را با دستمال نمدار تمیز می‌کنیم و خیلی سریع آبکش می‌کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی کمی درشت خرد می‌کنیم و به ذرت اضافه می‌کنیم و حرارت را ملایم رو به کم می‌کنیم.

مدام هم میزنیم و کمی آب لیمو ترش اضافه می‌کنیم تا رنگ قارچ‌ها تغییر نکند و در قابلمه را می‌گذاریم و صبر می‌کنیم تا قارچ‌ها نیز کمی نرم شوند و بعد از ۵ دقیقه به آن سر می‌زنیم احتمال دارد قارچ‌ها آب انداخته باشند حرارت را بیشتر می‌کنیم.

و مواد را مخلوط می کنیم تا آب قارچ ها تبخیر شود و بعد حرارت را کم می‌کنیم و آویشن، فلفل سیاه و کمی نمک روی مواد می پاشیم و مخلوط می‌کنیم و سس مایونز را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا با تمام مواد آغشته شود.

و بعد پنیر پیتزا را به ذرت مکزیکی اضافه می‌کنیم و کمی با دیگر مواد مخلوط می‌کنیم تا پنیر به تمام نقاط ذرت‌ها برسد سپس درب قابلمه را می‌گذاریم و حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم تا پنیر پیتزا در مواد ذوب و کشدار شود.

می‌توانید کالباس نیز به این ترکیب اضافه کنید و یا سیب‌زمینی سرخ کرده و در کنار ذرت مکزیکی سرو کنید. پس از ۳ دقیقه درب قابلمه را بر می داریم و ذرت مکزیکی داغ را در ظرف های مورد نظر می‌کشیم و نوش جان کنید.

 

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه مرغ سوخاری خوشمزه در منزل

چرا شیرینی‌ها چاقمان می‌کنند ؟

بایدها و نبایدهای خوردن ماهی

 

نکات خانه‌داری در تهیه ذرت مکزیکی:

در صورتی که در منزل ذرت خام دارید می‌توانید، ذرت‌ها را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت روی حرارت ملایم بپزید. برای بهتر شدن طعم ذرت ها بهتر است مقداری نمک نیز در آب در حال جوش بریزید.

می توانید پودر خردل و پودر سیر را بر حسب علاقه خود به ذرت مکزیکی اضافه کنید تا طعم دلخواه خود را به دست بیاورید.

می توانید با استفاده از چیپس‌های خلالی روی ذرت خود را تزئین کنید و سپس میل کنید.

برای طبخ راحت‌تر پنیر، قبل از اضافه کردن به مواد آن را از یخچال خارج کنید تا دمای آن با دمای محیط تنظیم شود.

منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر