عادت‌های غذایی ملکه الیزابت که شاید راز طول عمرش باشد!/از روتین مربای توت‌فرنگی تا تنفر از سیر

طبق ادعای سرآشپز سابق، ملکه ابتدا در مهدکودک با مربا آشنا شد و پس از آن خوردن یک ساندویچ مربا را به همراه چای عصرانه به عادتی اجتناب ناپذیر تبدیل کرد.
عادت‌های غذایی ملکه الیزابت که شاید راز طول عمرش باشد! از روتین مربای توت‌فرنگی تا تنفر از سیر
کد خبر : ۲۳۶۳

الیزابت دوم ملکه انگلیس در سن ۹۶ سالگی درگذشت. ملکه الیزابت دوم به دلیل کهولت سن با برخی مشکلات جسمانی دست و پنجه نرم می‌کرد. اما بر سر قدرت بود. بسیاری از مردم در مورد اینکه او چگونه غذا می خورد یا چگونه زندگی می کند کنجکاو هستند.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، البته به دلیل موقعیت خاص او، برنامه‌های تغذیه‌ای ویژه‌ای برایش اعمال می‌شد و بررسی‌های منظم سلامتی را انجام می‌داد.

از طرفی لازم به ذکر است پدرش در سن ۵۷ سالگی به دلیل عادات بد زندگی درگذشت، اما مادرش در هنگام مرگ درست ۱۰۰ ساله بود.

به عبارت دیگر، ملکه الیزابت دوم از لحاظ ژنتیکی از نظر طول عمر خوش شانس است. در ضمن همسرش شاهزاده فیلیپ کمی قبل از ۱۰۰ سالگی درگذشت.

راز طول عمر ملکه الیزابت دوم و عادات غذایی او

بدیهی است که نه تنها شانس ژنتیکی او، بلکه برنامه غذایی ویژه او نیز یکی از رازهای طول عمر ملکه است. به گزارش وقت صبح، اما خبرها حاکی بر این است که غذایی وجود داشت که الیزابت دوم از کودکی تقریباً هر روز یک روز را بدون خوردن آن نگذرانده است!

آشپز خصوصی سابق ملکه، ادعا کرده که ملکه از کودکی هر روز نان با مربا می خورد! او در ویدئویی که در کانال یوتیوب خود منتشر کرد، اضافه کرد که ملکه الیزابت دوم مربای توت فرنگی را که در محوطه قلعه بالمورال رشد می کند را ترجیح می داد.

طبق ادعای سرآشپز سابق، ملکه ابتدا در مهدکودک با مربا آشنا شد و پس از آن خوردن یک ساندویچ مربا را به همراه چای عصرانه به عادتی اجتناب ناپذیر تبدیل کرد.

راز طول عمر ملکه الیزابت دوم و عادات غذایی او

همچنین ملکه هیچ میوه ای جز در فصل خودش مصرف نمی کرد. به عبارت دیگر هیچ میوه و سبزیجاتی را نمی‌خورد مگر در فصل خودش!

صبحانه ملکه برای سرآشپز با تجربه بسیار ساده است. او بعد از صبحانه‌ای سرشار از غلات، چای می‌نوشید و بیسکویت می‌خورد.

همچنین ناهارش را بسیار سبک می خورد: ماهی کبابی با کدو سبز و یا گاهی سالاد و مرغ کبابی.

او همراه با چای عصرانه اش همیشه یک ساندویچ مربا مصرف می‌کرد. گاهی هم روی آن خامه می‌زد.

گوشت گاو غذای مورد علاقه او برای وعده شام بود. اما او هرگز غذاهای نشاسته‌دار مانند سیب زمینی، ماکارونی یا برنج را در وعده شام نمی‌خورد.

راز طول عمر ملکه الیزابت دوم و عادات غذایی او

از دیگر عادات جالب او این بود که هرگز سیر نمی خورد. در واقع این ماده غذایی در کل خانواده مصرف نمیشد دلیل آن بیزاری ملکه از طعم آن و همچنین بوی نامطبوعی است که پس از خوردن سیر ایجاد می شود.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
وقت صبح
مجله زندگی
ارسال نظر