خبرهای خوش وزیر آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان

به گفته وزیر آموزش‌وپرورش سال آینده بر اساس رتبه معلمان حقوق و مزایا پرداخت خواهد شد.
خبرهای خوش وزیر آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان
کد خبر : ۶۱۹۳

وزیر آموزش‌وپرورش: هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان، ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ارتقای شایستگی‌های معلمی و رقابت در نظام تعلیم و تربیت است. به عبارت دیگر اگر رتبه بندی این سه مورد را انجام ندهد، ماهیت خود را از دست خواهد داد.

یوسف نوری گفت: اعتبار رتبه‌بندی معلمان ۳۸ همت (۳۸ هزار میلیارد تومان) است. رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است که اول باید همه را احکام بزنیم تا رقم نهایی از این ۳۸ همت بالاتر نرود و بعد پرداخت‌ها را آغاز کنیم. ممکن است این‌گونه باشد که یک تعدادی از معلمان رتبه‌های بالاتر بگیرند، اما رقم ریالی ما در سال جاری نرسد، یعنی رتبه‌اش را اعلام می‌کنیم، اما، چون قانونگذار سقف تعیین کرده است، نتوانیم امسال پرداخت کامل داشته باشیم.

نوری افزود: هنوز تصمیمی گرفته نشده، چون اعلام شده است که در سقف تعیین شده باید پرداخت‌ها صورت گیرد. حالا نمی‌دانم دیون می‌شود یا نمی‌شود. ولی برای سال آینده باید بر اساس رتبه‌ای که معلمان استحقاقش را دارند، دریافتی داشته باشند و حقوق و مزایا پرداخت شود.

وی اظهار کرد: در آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان آمده است رتبه یک‌بار صادر شد و ۵ سال بعد می‌توانید حکم جدید را صادر کنید. مصوبه‌ای را گرفتیم که بتوانیم علی‌الحساب به همکاران‌مان پرداخت کنیم تا یکی، دو ماه آینده که رتبه برای آن‌ها صادر می‌شود. ان‌شاءالله رتبه‌بندی معلمان به پایان سال نمی‌خورد. سامانه هم مشکلی ندارد، اما در هر صورت باید به اولش یعنی کیفیت فرایند آموزش‌وپرورش، ارتقای شایستگی معلمان و رقابت تعلیم و تربیت برسیم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
معلم استخوانی
ارسالی در
جناب وزیر اونی که معلمین را فرض میکنی ، خودتی ای دلقک بی کفایت برو بمیر که این همهدبا آبروی معلمان کشورت بازی نکنی ، امثال آقای بیگی از همکاران قدیم خودت هم از ناکارآمدی شما ناامید شده اند و مردد هستند شما همان نوری دهه ی ۷۰ و ۸۰ شمسی باشی چرا که میز وزارت شمارا فاسد کرده
ناشناس
ارسالی در
خاک عالم برا خبر خوشتون.سال آینده
لیلا
ارسالی در
تو رو خدا بس کنید دارم از بدبختی خر خر می کنم
رضا
ارسالی در
تمام همکارانی که از سال نودویک در خدمت بوده وشامل ده درصد علی الحساب رتبه بندی شده اند ،باید حتی اگر بازنست هم شده باشن. د شامل کل طرح بشوند چون در نودویک ده درصد شامل انها شده است ،حق مارا با شرط بازنشستگی 1401پایمال نکنید