حادثه تلخ جان‌باختن دختر سراوانی/ مقصر که بود؟

این حادثه اوایل آبان‌ماه در شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. آن روز چند سارق مسلح در یکی از محله‌های سراوان قصد داشتند با تهدید مردی، خودرواش را سرقت کنند.
حادثه تلخ جان‌باختن دختر سراوانی  مقصر که بود؟
کد خبر : ۱۱۴۱۷

 این حادثه اوایل آبان‌ماه در شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. آن روز چند سارق مسلح در یکی از محله‌های سراوان قصد داشتند با تهدید مردی، خودرواش را سرقت کنند. صاحب خودرو اما در برابر آنها مقاومت کرد و حاضر نبود به این راحتی از خودرواش بگذرد. در این شرایط بود که یکی از سارقان شروع به تیراندازی کرد و به این ترتیب آنها خودرو را از چنگ صاحبش بیرون کشیده و از آنجا گریختند.
لحظاتی پس از فرار سارقان مسلح بود که معلوم شد در جریان تیراندازی آنها، یکی از گلوله‌های شلیک شده به دختری ۷ساله به نام مونا اصابت کرده است. با وجود اینکه دختربچه بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شد اما تلاش پزشکان برای نجات وی ثمری نداشت و او جانش را از دست داد.
حادثه تلخ جان‌باختن دختر ۷ساله به‌دست سارقان مسلح در شرایطی اتفاق افتاد که برخی رسانه‌های معاند با انتشار خبرهای کذب ادعا کردند که تیراندازی مأموران باعث جان‌باختن دختربچه شده است؛ ادعایی که هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود نداشت و خیلی زود کذب بودن آن برملا شد.
این در حالی بود که از همان روز حادثه تحقیقات پلیس برای شناسایی عاملان این جنایت آغاز شده بود. کارآگاهان پلیس با استفاده از سرنخ‌های به جامانده در محل حادثه تلاش‌های‌شان برای دستگیری سارقان را ادامه دادند تا اینکه سرانجام چند روز قبل به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد سارقان مسلح پس از این جنایت به خارج از کشور گریخته‌اند. با وجود این چند روز قبل مأموران پی بردند که سارقان مسلح به تازگی با عبور از مرز وارد کشور شده‌اند. به این ترتیب آنها در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.
سرهنگ مرتضی جوکار جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این‌ باره گفت: مأموران در این عملیات قاتل را همراه با ۲همدستش دستگیر کردند. آنها در بازجویی‌های اولیه اعتراف کردند که در جریان سرقت خودرو تیراندازی کرده و موجب جان‌باختن دختر ۷ساله شده‌اند.
او ادامه داد:‌ هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌ سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی در این‌ باره ادامه دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر