عجیب اما واقعی | خارج شدن یک جنین مرده از سر خواهر یک‌ساله‌اش + عکس

در یک اتفاق فوق‌العاده عجیب و باورنکردنی، یک جنین مرده از سر خواهر یک‌ساله‌اش خارج شد.
عجیب اما واقعی | خارج شدن یک جنین مرده از سر خواهر یک‌ساله‌اش + عکس
کد خبر : ۱۵۷۶۵

یک نمونه خارق‌العاده از جنین داخل جنین، در چین ثبت شده است که در آن یک جنین از سر قل زنده خود جدا شد.

به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، پزشکان دانشگاه فودان در شانگهای، متوجه چند مشکل در یک دختربچه یک‌ساله، مانند سر بیش از حد بزرگ و اختلال در مهارت‌های موتور حرکتی شدند.

به نوشته نشریه IFLScience، سی‌تی‌اسکن‌های سر این دختر بچه نشان داد مغز او تحت فشار است. علاوه بر آن، تجمع مایعات سبب رشد بیش از اندازه در بطن‌های مغز شده بود.

dasq1

محققان طی فرآیند جراحی متوجه شدند رشد بطنی در حقیقت، قل متولدنشده این کودک بوده است. هرچند بخش اعظم جنین تکامل نیافته بود اما به نظر می‌رسید که اعضای بخش بالایی بدن و اندام‌های فرعی مانند انگشتان شکل گرفته‌اند.

dasq2

چنین مواردی در متون پزشکی بسیار نادر هستند. موارد جنین داخل جنین، در مراحل اولیه بارداری دوقلوها و زمانی اتفاق می‌افتد که بلاستوسیست (خوشه‌ای از سلول‌های در حال جدا شدن به وسیله تخمک بارور) به درستی انجام نمی‌شود.

در نتیجه این امر، یکی از جنین‌ها، دیگری را دربر می‌گیرد. هرچند باید اشاره کرد که جنین دربرگرفته‌شده نمی‌میرد؛ بلکه به دلیل خون‌رسانی منظم از قل دیگر، زنده می‌ماند اما رشد نمی‌کند.

در این نمونه تحقیقی فقط اشاره شده که این کودک یک‌ساله، بهبود یافته است. هرچند این عمل جراحی بسیار سخت است، اما در نمونه‌های پیشین بهبود کامل حاصل شده بود.

منبع :
مهر
مجله زندگی
ارسال نظر