چه کسانی مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان نمی‌شوند؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان از سال تحصیلی آینده اجرایی می‌شود، گفت: در قانون رتبه بندی معلمان، کارکنان بازنشسته، مازاد، معلمان فاقد کد شناسه، و مامور به دستگاه‌های دولتی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مشمول رتبه بندی نمی‌شوند.
چه کسانی مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان نمی‌شوند؟
کد خبر : ۱۰۶۶

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دیشب در برنامه صف اول شبکه خبر درباره این موضوع گفت: مدت زمان زیادی است که تغییر خاصی غیر از آن که رویکرد آموزش و پرورش در انقلاب اسلامی عوض شد نداشته ایم تا اینکه ۱۲ سال پیش، شورای عالی انقلاب فرهنگی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نوشت و شخصیت‌های مهمی در جلسات بررسی آن، کار‌های مهم و سند‌های مهمی را به تصویب رساندند که بخشی از این سند طرح رتبه بندی معلمان بود.

 منادی افزود: این طرح دو هدف را دنبال می‌کرد یکی افزایش کیفیت آموزش و دیگری ارتقای شأن و منزلت و کرامت مقام معلمی بود. در اسفند ماه ۱۳۹۲ از دولت وقت آقای روحانی توانستیم لایحه‌ای درباره رتبه بندی معلمان از دولت بگیریم و بعد از کلی بحث و بررسی قانونی تصویب شد که به نفع معلمان بود و ۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و آماده اجرایی شدن است.

وی اضافه کرد: در قانون رتبه بندی معلمان، کارکنان بازنشسته، مازاد، معلمان فاقد کد شناسه، و مامور به دستگاه‌های دولتی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مشمول رتبه بندی نمی‌شوند.

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
شفقنا
مجله زندگی
ارسال نظر