راهنمای خرید بهترین پالتوی زنانه

زمستان که می‌رسد بازار خرید پالتو و بارانی هم داغ می‌شود. دو تن‌پوشی که همواره از سالیان قدیم وجود داشته و تنها با گذشت سال‌ها مدل‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده است.
راهنمای خرید بهترین پالتوی زنانه
کد خبر : ۱۱۷۴۲

مطمئنا زمانی که برای خرید پالتو به بازار می‌روید با انواع پالتو زنانه رو به رو خواهید شد. اما اگر از قبل ایده‌ای برای خرید در ذهن داشته باشید، کار راحت‌تر پیش می‌رود. منطقی‌تر این است که قبل از رفتن بین هزاران پالتو زنانه نوع پالتویی که می‌خواهید خریداری کنید را مشخص کنید. برای مثال اینکه می‌خواهیدد پالتو از جس چرم باشد یا پارچه کتی ضخیم ؟ یا اینکه از پالتوی بلند خوشتان می‌آید یا ترجیح می‌دهید از پالتو با قدی کوتاه‌تر استفاده کنید ؟! با دانستن همه این موارد خرید و انتخاب برایتان ساده‌تر می‌شود.

جنس پالتو

شاید مهم‌ترین نکته در خرید پالتو انتخاب جنس مناسب باشد. شما می‌توانید انواع پالتو را با پارچه‌های متفاوت تهیه کنید. جنس پالتوهای زنانه عموما پلی استر، پارچه کشمیر، پارچه فوتر، پشم، نخ پنبه، کتان، چرم، تویت، اکرلیک، نایلون و ... هستند.

اندازه پالتو

شاید زیاد به این نکته توجه نشود که پالتوهای کوتاهی که معمولا تا پایین باسن می‌رسند برای مناطقی با هوای خیلی سرد مناسب نیستند و در مناطق نسبتا گرمسیری که زمستان‌های سختی ندارد می‌توان از آنها استفاده کرد. اما مساله این است که پالتوهای بالای زانو برای خانم‌های قد کوتاه انتخابی مناسب هستند. پالتوهای روی زانو با بیشتر اندام‌ها تناسب دارد اما اگر قد متوسط یا بلندی دارید، سراغ آنها بروید. در مورد پالتوهای خیلی بلند که زیر زانو هستند مدل‌های اورسایز که به صورت جلوباز استفاده شوند، گزینه مناسبی است.

بیشتر بخوانید:

برای خوش تیپ شدن در پاییز چی بپوشیم ؟

در روزهای بارانی چی بپوشیم ؟

سایز پالتو

گاه پیش آمده بعد از خرید پالتو تازه متوجه تنگ بودن آن شویم. برای جلوگیری از این اتفاق هنگام پرو پالتو زنانه دست‌هایتان را چند بار به جلو بکشید یا باز و بسته کنید، در صورتی که احساس کردید قسمت ساعد شما کشیده می‌شود شک نکنید انتخاب‌تان اشتباه است. حواستان باشد آستین‌های پالتو باید طوری باشد که بتوانید در زیر آن لباس‌های آستین دار یا ضخیم بپوشید. اندازه قد آستین هم باید تا روی مچ دست شما بیاید که آستین لباس شما از زیر آن دیده نشود. همچنین دقت کنید هنگام نشستن و برخاستن، قسمت دامنی پالتو نباید بالا برود و هیچ ‌کشیدگی نباید در آن ناحیه ایجاد شود.

رنگ و طرح پالتو

درست است که انتخاب رنگ هم سلیقه‌ای است، ولی بهتر است بدانید که رنگ‌های تیره بیشتر از رنگ‌های روشن گرما را جذب می‌کنند. می‌توانید رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، سورمه‌ای تیره، مشکی و خاکستری را انتخاب کنید. رنگ‌های تیره و خنثی تطبیق‌پذیری بالایی دارند و دیرتر کثیف می‌شوند به همین دلیل محبوبیت بیشتری دارند. اما بسته به سلیقه خود هر رنگ دیگری را که به چهره و سایر لباس‌های شما می‌آید، می‌توانید انتخاب کنید. خرید پالتوی طرح‌دار شاید کار جسورانه‌ای باشد؛ اما سعی کنید طرح‌های تیره‌تر و ساده‌تر و طرح‌های کلاسیک مثل پلنگی و طرح‌های هندسی را انتخاب کنید.  اگر دارای اضافه وزن هستید رنگ‌های تیره، بهترین انتخاب هستند که سایزتان را کمتر نشان می‌دهند. از طرفی با انتخاب پالتویی با طرح راه‌راه‌ عمودی، کشیده‌تر و لاغرتر هم به نظر خواهید رسید.

نکات مهم قبل از خرید پالتو زنانه

  • هنگام انتخاب پالتو زنانه فقط به مدل و رنگ آن توجه نکنید.
  • هنگام خرید پالتو به موقعیت‌هایی که می‌خواهید از آن استفاده کنید بیشتر دقت کنید.
  • بهتر است پالتویی را انتخاب کنید که جیب داشته باشد؛ زیرا جیب‌ها سبب گرم نگه داشتن دستان شما می‌شوند.
  • هنگام خرید برچسب یا لیبل لباس را نگاه کنید. زیرا هر لباسی روش‌های خاصی برای شست وشو و اتوکشی دارد.

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر