برای تهیه کباب دیگی خوشمزه در منزل چه کنیم ؟

گرچه وقتی صحبت از کباب می‌شود هیچ چیز جای کباب ذغالی را نمی‌گیرد اما برای تهیه کباب در آشپزخانه منزل بهترین گزینه کباب دیگی است.
برای تهیه کباب دیگی خوشمزه در منزل چه کنیم ؟
کد خبر : ۱۷۴۸۹

کباب دیگی یا کباب تاوه‌ای چون بدون آتش و ذغال پخته می‌شود سهل‌الوصول‌تر و برای مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه بهترین گزینه است.

مواد لازم:

گوشت چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد درشت

سماق: به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

گوجه‌فرنگی: ۴ عدد

زعفران دم‌کرده: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت:

برای تهیه کباب دیگی خوشمزه در منزل ابتدا پیاز را با رنده ریز یا متوسط رنده می‌کنیم. بعد پیاز را با دست به خوبی فشار می‌دهیم تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود، سپس درون یک کاسه می‌ریزیم. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه زعفران دم کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی پیاز رنده شده اضافه می‌کنیم. حواستان باشد که اضافه کردن زعفران دم کرده اختیاری است. یعنی با اینکه وجود زعفران در غذا به بهبود عطر و طعم آن کمک می‌کند اما می‌توانید آ‌ن‌ را از دستور پخت حذف کنید.

kabab-tabe-arabi

حالا مواد درون کاسه را به مدت ۱۰ دقیقه با دست مخلوط کرده و ورز می‌دهیم تا حالتی چسبناک و کاملا منسجم به دست بیاورند. در این مرحله مواد را به صورت کاملا یکدست با قطر یکسان درون تابه پهن می‌کنیم و کمی روغن می‌ریزیم و روی گوشت را سماق می‌پاشیم. سپس تابه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می‌دهیم گوشت آب بیندازد و آب درون تابه به طور کامل تبخیر و کشیده شود.

 

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه مرغ سوخاری خوشمزه در منزل

چرا شیرینی‌ها چاقمان می‌کنند ؟

بایدها و نبایدهای خوردن ماهی

 

پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد، صبر می‌کنیم تا قسمت زیرین کباب کمی سرخ شود و هنگام برش زدن از هم نپاشد. در ادامه با کفگیر یا کارد کباب تابه‌ای را به قطعاتی تقسیم کرده و به آرامی برش می‌زنیم.

در ادامه پس از سرخ شدن یک طرف کباب، طرف دیگر را سرخ می‌کنیم اما قبل از هر چیز گوجه‌ها را که برش زده‌ایم در کنار کباب‌ها می‌گذاریم تا سرخ شود.

برای داشتن کباب چرب‌تر با طعمی لذیذتر می‌توانیم در انتهای پخت و زمانی که تاوه هنوز داغ است کمی کره در تاوه بیندازیم تا کباب‌ تاوه‌ای طعم بهتری بگیرد.

در پایان پس از اینکه کباب تابه‌ای آماده شد، آن‌را درون یک ظرف مناسب می‌کشیم. گوجه فرنگی‌ها را هم به سلیقه خود در کنار کباب می‌چینیم، سپس به همراه برنج یا نان سرو می‌کنیم.

نکات کلیدی در تهیه کباب تابه‌ای

در صورتی که زمان کافی داشته باشیم، می‌توانیم به مایه کباب در یخچال استراحت دهیم، برای این منظور روی در کاسه را با سلفون یا بشقاب می‌پوشانیم و به مدت ۱ تا ۴ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود.

در صورتی که بخواهیم کباب را سریعتر آماده کنیم، نیازی نیست مایه کباب را در یخچال قرار دهیم. برای این منظور یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و کف و بدنه تابه را با ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری به خوبی چرب می‌کنیم تا در انتهای پخت کباب به راحتی از تابه جدا شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر