راه‌هایی برای کنار آمدن با افراد خودشیفته

فقط کسانی که با افراد خودشیفته در ارتباط هستند می‌دانند سرکردن با آن‌ها و در تعامل بودن چه عذاب الیمی است! افرادی که تمام توجه، قدردانی، محبت، قدرت، موفقیت را برای خودشان می‌خواهند و در این میان شما هرچه باشید و نباشید اهمیتی ندارد، چون از نظر آن‌ها با خاک یکسان هستید! دوست دارند تا آنجا که می‌توانند شما را با کلمات، با لحن، با نگاه، با اعمال تحقیر کنند تا کم کم به این باور برسید که واقعا هیچ چیزی نیستید!
راه‌هایی برای کنار آمدن با افراد خودشیفته
کد خبر : ۵۷۹۷۸

در تعامل و زندگی با یک فرد خودشیفته اولین چیزی که از دست می‌رود عزت نفس است! وقتی شما در تمام اوقات تحقیر بشوید، مورد تمسخر قرار بگیرید، دستآوردهایتان پوچ و کوچک شمرده بشوند، برای عرض اندام دیگر توانی نخواهید داشت. زمان که بگذرد به مرور خودتان را که ببینید همانی شده‌اید که خودشیفته‌ی گرامی و محترم تصویر می‌کرده است! برای همین حق را به او می‌دهید: «من که چیزی نیستم! من که توانی ندارم! کاملا درست می‌گه!» و این اولین قدم عقب نشینی شما و به سلطه رسیدن فرد خودشیفته است. دیگر وابستگی شما به اوج خودش می‌رسد و او همین را می‌خواهد. که مطیع باشید و بتواند هر حکمی را به اجرا دربیاورد. که قدرت نداشته باشید و نتوانید خودی نشان بدهید!

اما فرض کنید روزی رسید که شما متوجه شدید در رابطه‌ای سمی قرار دارید و عزت نفس شما خدشه‌دار شده است. این شما نیستید که ناتوانید بلکه توان را از شما گرفته‌اند و نمی‌دانستید! وقتی شما به آگاهی برسید که با یک خودشیفته زندگی می‌کنید یا با یک خودشیفته در تعامل کاری قرار دارید شروع یک مبارزه است. تصمیم می‌گیرید خودتان را نجات بدهید. خشم در وجود شما زبانه می‌کشد و دوست دارید انتقام بگیرید. انتقام تمام حقارت‌ها و برخوردهایی که حق شما نبوده است!

بهترین راه انتقام گرفتن از فرد خودشیفته چیست؟!

قوی باشید

انتقام گرفتن در اینجا به معنای حرکتی خشن علیه او نیست! بلکه شما باید خودتان را قوی کنید. هرچقدر شما قوی‌تر بشوید فرد خودشیفته عذاب بیشتری خواهد کشید. عصبانی خواهد شد. دیگر شما تحت تاثیر القائات منفی او در وابستگی دست و پا نخواهید زد. هر راهی برای قوی و توانمند شدن خودتان می‌شناسید طی کنید. قدم اول به استقلال رسیدن است. استقلال مادی، استقلال روانی، استقلال احساسی شما را به همان قدر که مقاوم می‌کند فرد خودشیفته را ضعیف خواهد کرد.

نشنوید!

شاید توصیه ساده‌ای باشد! اما واقعیت این است که هرچه شما در مسیر قوی شدن حرکت کنید خودشیفته گرامی بیشتر شما را تحقیر خواهد کرد. جلوی شما را خواهد گرفت. با حرف، با تمسخر سعی می‌کند مانع برایتان ایجاد کند. چون قدرت او در بی قدرتی شما خلاصه می‌شود! پس بهترین راه این است که حرف‌هایش را نشنیده بگیرید. اجازه بدهید بگوید ولی نه تلاشی کنید جواب بدهید و نه آنها را با گوش دقیق و فعالتان بشنوید! حرف‌ها بیایند و بروند. شما فقط مسیری باشید که از شما رد می‌شوند بلکه بستری برای نشستن آن حرف‌ها در خود ایجاد نکنید! این کار بزرگترین لطف شما در حق خودتان است وقتی با یک خودشیفته روبه رو هستید.

 

منبع:راهنماتو

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر