بخاری پراید و علت گرم نکردن آن

امروزه دیگر بیشتر مردم یک خودروی سواری دارند. در واقع تا چشم کار می‌کند پراید است که در خیابان می‌بینید.
بخاری پراید و علت گرم نکردن آن
کد خبر : ۸۶۰۵

اما حالا که زمستان شده آنچه بیش از هرچیز در یک خودرو اهمیت پیدا می‌کند، تامین گرماست. از آنجا که بخاری ماشین نقش مهمی در فصل زمستان برای سرنشینان خودرو ایفا می‌کند، باید در آستانه سرما نسبت به سالم بودنش اطمینان حاصل کرد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پراید دارید و در این روزهای سرد بخاری این خودرو ناامیدتان کرده، بد نیست این مطلب را بخوانید.

دلایل گرم نکردن بخاری پراید عبارتند از:

رادیاتور

در اولین قدم برای اینکه بدانید چرا بخاری کار نمی‌کند به سراغ رادیاتور خودرو بروید. گرفتگی رادیاتور از عوامل شایع در کار نکردن بخاری پراید است. کثیفی یا گرفتگی رادیاتور به هر دلیلی موجب می‌شود تا رادیاتور بخاری نتواند حرارت موجود را به‌خوبی از آب به هوا منتقل کند و همین امر موجب گرم نشدن بخاری می‌شود.

خراب بودن شلنگ انتقال آب

گاهی اتصال بین بخاری و رادیاتور دچار ایراد می‌شود. یک شلنگ برای انتقال آب وارد شده به بخاری این وظیفه را انجام می‌دهد. حال اگر آب داغی که موتور تولید می‌کند نتواند به چرخه تولید گرما در رادیاتور برسد عملکرد بخاری دچار مشکل شده و به‌خوبی گرم نمی‌کند. شما باید در چنین مواقعی گرفتگی ایجاد شده در شلنگ را برطرف کنید تا گردش آب داغ به حالت عادی بازگردد.

کار کردن مداوم فن

اگر فن‌ خودرو به‌طور مداوم کار کند موتور همیشه خنک می‌شود و این موضوع باعث سرد شدن باد بخاری خواهد شد.

استفاده از ضدیخ

باید پیش از سرد شدن هوا به فکر ضدیخ ماشین بوده باشید. حالا اگر بخاری گرم نمی‌کند شاید به دلیل این است که خودرو ضد یخ ندارد. اگر میزان ضد یخ در سیستم خنک کننده پایین باشد باعث می‌شود تا بخاری به میزان مناسبی گرما تولید نکند.

نشت سیستم گرمایی

از علل دیگر در کار نکردن درست بخاری پراید نشتی سیستم است. در این هنگام شما باید میزان آب موتور را بررسی کنید. اگر میزان آب موتور پایین باشد، شبکه گرمایی قادر نیست کار تبادل حرارت را به درستی انجام دهد.

 

بیشتر بخوانید:

۱۱ نکته برای گرم نگه داشتن خانه در فصل زمستان

۱۰ نکته برای سریع‌تر خشک کردن لباس‌ها در روزهای بارانی و سرد

برای خوش‌تیپ شدن در پاییز چی بپوشیم ؟

در روزهای بارانی چی بپوشیم ؟

برای گرفتن معاینه فنی خودرو چه باید بکنیم ؟

 

ترموستات

در صورتی که ترموستات خودروی شما از کار افتاده باشد، سبب می گردد که آمپر آب بالا نرفته و در نهایت بخاری به اندازه ی کافی گرم نکند. گاهی اوقات در صورتی که فن خودرو خاموش باشد، دمای آب به اندازه کافی بالا می‌رود. در واقع خرابی ترموستات سبب می شود که فشار آب واتر پمپ به سمت رادیاتور هدر رفته و آب به اندازه کافی در رادیاتور بخاری نچرخد و حرارت آن کاهش یابد.

پروانه‌های واتر پمپ

در صورتی که پروانه‌های واتر پمپ خودرو جرم گرفته باشند، سبب می‌شود که در دور آرام، گردش آب بسیار کند و یا حتی متوقف شود. در این حالت بخاری خودرو زمانی که دور موتور پایین است، سرد شده و به محض حرکت کردن و افزایش دور موتور بخاری گرم می‌شود.

خرابی فشنگی آب

اگر فشنگی آب دچار مشکل باشد موجب زود روشن شدن فن شده و نمی‌گذارد موتور به اندازه کافی گرم شود. همین موضوع منجر به سرد شدن باد بخاری می‌شود.

 

 

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر