فوت‌و‌فن‌های خرید ادکلن مناسب

خرید عطر و ادکلن معمولا کار ساده‌ای نیست. تشخیص بوی مناسب که هم باعث آلرژی و سردرد نشود و هم متناسب با سن فرد تهیه شود چیزی نیست که با یک یا دو بار خرید ادکلن دستتان بیاید.
فوت‌و‌فن‌های خرید ادکلن مناسب
کد خبر : ۱۳۰۸۶

شاید مداومت و حتی تحقیق درباره برندها و رایحه‌های مختلف بتواند اندکی از سردرگمی‌تان در هنگام خرید ادکلن را مرتفع کند.

انتخاب عطر و ادکلن با توجه به سن و سال

عطر مناسب ۱۰ تا ۲۰ سال: عطرهایی که رایحه میوه‌ای چون، رایحه وانیلی، کاراملی، دارند در این بازه سنی طرفداران زیادی دارد. این گروه سنی معمولا پر هیاهو و ماجراجو بوده و انتخاب‌هایشان نیز بر اساس هیجان صورت می‌گیرد.

عطر مناسب سن ۲۰ تا۳۰  سال: افراد در این بازه سنی همچنان حس کشف و ماجراجویی خود را دارند. بنابراین اگر در این رده سنی هستید از امتحان کردن عطرهای جدید نهراسید. به خصوص خانم‌های جوان که در این سن و سال تحت تاثیر عوامل بیرونی مثل مد و ترندهای روز و تبلیغات هستند.

عطر مناسب ۳۰ تا ۴۰ سال: افراد زمانی که از دهه ۳۰ وارد دهه ۴۰ زندگی خود می‌شوند کمی از احساسات  فاصله گرفته و منطقی‌تر می‌شوند. در نتیجه افراد در این بازه سنی کمی در انتخاب عطر و ادکلن مناسبشان سردرگم می‌شوند.  بسیاری از افراد به این نتیجه می‌رسند که علایق ۲۰ سالگی را رها کرده و انتخاب‌های عاقلانه‌تری داشته باشند.

عطر مناسب ۴۰ تا ۵۰ سال: در دهه ۴۰ زندگی معمولا افراد به خودآگاهی و درک عمیقی دست می‌یابند. در حقیقت این رده سنی برخلاف دوره ۲۰ سالگی تحت تاثیر تبلیغات و مد روز قرار نگرفته و انتخاب‌های آگاهانه‌تری دارند.

عطر مناسب سن بالای ۵۰ سال: تحقیقات انجام شده، نشان می‌دهد که افراد بالای ۵۰ سال از بیش‌ترین میزان عزت نفس و رضایت از زندگی برخوردارند. این افراد براساس علایق شخصی خود انتخاب می‌کنند و تحت تاثیر هیچ گونه عامل بیرونی نیستند.

انتخاب عطر بر اساس آلرژی و حساسیت

بارزترین موضوع در خرید ادکلن این است که نسبت به چیزی که قرار است مدام استفاده کنید حساسیت نداشته باشید. پس بد نیست پیش از خرید ادکلن ابتدا از آلرژی‌هایتان آگاه باشید و سعی کنید در هنگام خرید عطر به رایحه مورد نظر توجه کافی داشته باشید. هنگامی که عطر و ادکلنی را استشمام می‌کنید، بارز ترین علائمی که برای افراد به وجود می‌آید، سردرد و میگرن است که این عکس‌العمل طبیعی به دو عامل ریشه‌ای؛ میگرن و سینوزیت برمی‌گردد. همچنین تغییرات و آلرژی‌ های فصلی در این عامل تاثیر گذار هستند.

انتخاب عطر بر اساس موقعیت اجتماعی

عطری که انتخاب می‌کنید به گونه‌ای موقعیت اجتماعی شما را نشان می‌دهد و به اصطلاح نشانگر شخصیت شما است. به طور مثال عطر افراد درون گرا و برونگرا با هم متفاوت است. در واقع هر کدام از ما براساس خصوصیات شخصیتی و مکانی که قرار است به آنجا برویم، پوشش خاصی را انتخاب می‌کنیم. انتخاب عطر و ادکلن نیز به همین صورت و بستگی به ویژگی شخصیتی‌مان دارد. عطرها مدل‌های شخصیتی متفاوتی دارند که شامل؛ عطرهای کلاسیک، ریلکس،  ماجراجو و نمایشی، خلاق، سرکش و عصیانگر، شیک پسند و خاص، می‌شوند.

 تشخیص عطر اصل و تقلبی

بعد از اینکه عطر خود را انتخاب کردید به سخت‌ترین نقطه یعنی تشخیص عطر اصل از مدل کپی یا فیک آن می‌رسید. شاید تشخیص اینکه عطری اصلی است یا تقلبی به فردی خبره در این زمینه نیاز داشته باشد اما با دانستن برخی نشانه‌ها و دقت بیشتر شاید بتوان تا حدی عطر اصل را از نمونه تقلبی آن تشخیص داد.

بررسی بسته‌بندی

 بسته‌بندی عطرهایی که اصل هستند معمولا سلفون نسبتا ضخیمی دارند.

بالعکس بسته‌بندی نامناسب جعبه عطر نشانگر عطرهای تقلبی است. همچنین لبه‌های بسته‌بندی عطر اصل همیشه درز و لبه های بی‌نقصی دارد. مقوای عطر اصل با کیفیت طراحی می‌شود تا آسیبی به شیشه عطر وارد نشود.

تفاوت‌های رنگ عطر

برندهای معروف و طراحان عطر اصل از رنگ زیاد و مصنوعی در عطرهای خود استفاده نمی‌کنند. در نتیجه رنگ عطرهای اصل معمولا کم رنگ‌تر است. رنگ شیمیایی عطر و خوش رنگ بودن آن می‌تواند نشانه عطر تقلبی باشد.

تست عطر

در مرحله آخر عطر را روی پوست خود امتحان کنید و به بوی آن در طول روز توجه داشته باشید. اگر عطر خریداری شده‌تان اصل باشد، کم کم نت‌های آن در طول روز کم می‌شود و در صورتی که عطرتان تقلبی باشد تنها ظرف چند ساعت رایحه اصلی خود را از دست می‌دهد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر