طرز تهیه مرغ سوخاری خوشمزه در منزل

مرغ سوخاری غذایی لذیذ است که اغلب سراغش را در رستوران و فست‌فودها می‌گیرند غافل از اینکه می‌توان در منزل هم با رعایت نکاتی یک مرغ سوخاری لذیذ و خوشمزه درست کرد.
طرز تهیه مرغ سوخاری خوشمزه در منزل
کد خبر : ۱۵۷۴۸

برای تهیه مرغ سوخاری می‌توانید از تمامی قسمت های مرغ استفاده کنید. یا می‌توانید سینه مرغ را فیله کرده و سرخ کنید اینگونه سریع تر می پزد.

اگر از ران مرغ استفاده می‌کنید حواستان باشد با چاقو شیارهای مناسبی روی آن ایجاد کنید. این به پخت سریع تر آن کمک می‌کند.

شما می توانید مرغ های تکه شده را به همراه نمک فلفل و تمامی ادویه های گفته شده ترکیب کنید روی آن را بپوشانید سپس به مدت چند ساعت درون یخچال به آن استراحت دهید سپس آن را به تخم مرغ و پودر سوخاری بزنید.

بسیاری از افراد مرغ های را با مقداری نمک و فلفل و ادویه مناسب می پزند سپس ادامه روند را پیش می‌برند.

می‌توانید به جای پودر سوخاری از نان باگت پودر شده استفاده کنید.

    بسیاری از افراد ابتدا مرغ را در آب و یخ می گذارند، سپس درون آرد می غلتانند، دوباره درون آب و یخ می‌برند و در آرد می‌غلتانند. در ادامه درون ظرف تخم مرغ می غلتانند سپس در آرد سوخاری بعد آن را سرخ می کنند.

 

بیشتر بخوانید:

چرا شیرینی‌ها چاقمان می‌کنند ؟

بایدها و نبایدهای خوردن ماهی

 

مواد لازم:

حالا وقت دادن دستورالعمل پخت است.

ران مرغ: ۹ عدد

تخم مرغ: ۲ تا ۴ عدد

آرد سوخاری: یک پیمانه

نمک: نصف قاشق غذاخوری

فلفل قرمز: یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

پودر سیر: یک قاشق چایخوری

پودر پیاز: یک قاشق چایخوری

ریحان خشک: یک قاشق چایخوری

آرد سفید: یک پیمانه

پودر پاپریکا: یک قاشق چایخوری

دستور پخت:

ابتدا مرغ‌های تکه شده و شسته شده را کنار بگذارید. در یک ظرف مناسب دو عدد تخم مرغ را بشکنید و آن را با همزن یا یک عدد چنگال خوب هم بزنید تا کاملا تخم مرغ ها باز شوند سپس به آن کمی فلفل و نمک اضافه کنید و دوباره شروع به هم زدن تخم مرغ ها با تخم مرغ ها ترکیب شوند.

حال در ظرف دیگری آرد سفید را الک کنید سپس به آن پودر فلفل قرمز، نمک، پودر سیر به همراه پودر پیاز، پودر پاپریکا و ریحان خشک اضافه کنید. با کمک یک قاشق به خوبی مواد را هم بزنید تا ادویه ها کاملا با آرد سفید مخلوط شوند.

در این مرحله باید مرغ‌ها را مزه‌دار کرد. بدین منظور مرغ ها را در کاسه بگذارید سپس نمک و فلفل سیاه را روی مرغ ها بریزید در ادامه با کمک دست هایتان ادویه ها را با مرغ ها مخلوط کنید. روی مرغ را سلفون بکشید و دو ساعت کنار بگذارید تا خوب مزه دار شود.

در یک ظرف دیگر پودر سوخاری را بریزید. کنار آن ظرف تخم مرغ را بگذارید و کنار ظرف تخم مرغ ظرف آرد سوخاری را بگذارید.

در این مرحله ابتدا مرغ را درون تخم مرغ کاملا بغلتانید. مرغ‌های تخم مرغی شده را درون ظرف آرد سفید کنید و خوب بغلتانید تا کاملا آرد جذب مرغ شود. مرغ آردی شده را دوباره درون ظرف تخم مرغ ببرید و بگذارید تا تخم مرغ به خورد آرد برود.

مرغ ها را در ظرف پودر سوخاری فرو کنید تا مرغ ها پودر را به خود جذب کنند. اگر از ضخامت پودر سوخاری راضی نبودید می‌توانید مرغ را تخم مرغی کنید و دوباره در ظرف پودر سوخاری ببرید این کار باعث می‌شود تا ضخامت پودرها بیشتر شود. بعد از پوشاندن تکه مرغ، یک قابلمه مناسب بردارید و درون آن روغن به میزان مناسب بریزید روغن شما باید به حدی باشد که مرغ در آن غوطه ور شود. بعد از اینکه روغن داغ شد مرغ ها را درون قابلمه بریزید سپس آن ها را سرخ کنید حرارت گاز را بسیار کم کنید تا هم مرغ ها بپزد و هم روی آن ترد و دلچسب شود این کار حدود 30 الی 45 دقیقه طول می کشد.

حالا غذا آماده است. می‌توان آن را با سیب‌زمینی سرخ کرده و سالاد سرو کرد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر