خوردن تخم‌مرغ چند بار در هفته مجاز است ؟

تخم‌مرغ یکی از غذاهایی است به خاطر داشتن مواد پروتئینی فراوان بسیاری اوقات جایگزین غذاها می‌شود. هر تخم مرغ حاوی حدود 85 کالری است.
خوردن تخم‌مرغ چند بار در هفته مجاز است ؟
کد خبر : ۱۰۱۸۲

 همچنین دارای اسید آمینه، آنتی اکسیدان، آهن و پروتئین است. با این همه ویتامین و خاصیت، تخم‌مرغ ساده‌ترین و به نوعی ارزان‌ترین ماده غذایی است که در خانه همه پیدا می‌شود. اما سوال اینجاست که ما مجاز به استفاده از تخم‌مرغ به چه تعداد در هر هفته یا در هر روز هستیم ؟

اما برای پاسخ به این سوال باید بدانیم تخم‌مرغ دقیقا دارای چه مواد و پروتئین‌هایی است !

فواید مصرف تخم‌مرغ

به جز ویتامین سی، تخم‌مرغ دارای انواع ویتامین‌ها از جمله:

A، D، E، K، B2، B3، B5، B6، B9، B12

است . همچنین از نظر املاح و مواد معدنی، تخم مرغ دارای کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، ید، روی، سلنیوم و مولیبدن است.

سفیده‌ تخم مرغ منبع پروتئین محسوب می‌شود. برای این که بتوانید ماهیچه بسازید به دوزهای مکرر پروتئین نیاز دارید. به همین منظور می‌توانید سفیده‌ تخم مرغ را مصرف کنید. علاوه بر این، گنجاندن سفیده‌ تخم مرغ در رژیم غذایی کودکان ضروری است زیرا آن‌ها برای ساختن عضلات نیرومند به مقدار زیادی پروتئین نیاز دارند. برای حفظ استخوان‌های قوی و سالم، به مقدار زیادی کلسیم نیاز است. با داشتن استخوان‌های متراکم می‌توانید از راشیتیسم و ​​مشکلات جدی مرتبط با استخوان نظیر پوکی استخوان جلوگیری کنید. به همین دلیل است که باید سفیده‌ تخم‌مرغ را مصرف کنید زیرا حاوی مقدار زیادی کلسیم است.

تخم‌مرغ دارای چربی مضر ست ؟

بر خلاف تصور عموم تخم‌مرغ حاوی حداقل کلسترول است. در واقع مصرف تخم‌مرغ منجر به افزایش سطح چربی مفید خون می‌شود. این در حالی است که تخم مرغ حاوی ۹ اسید آمینه‌ی ضروری است که به رشد ناخن و موی سالم در کودکان کمک می‌کند. کودکان همیشه ناخن‌هایشان را می‌جوند یا می‌شکنند. به همین خاطر مصرف تخم مرغ منجر به رشد مجدد سریع تری می‌شود.

خوردن روزانه یک تخم‌مرغ برای بدن ضرر دارد ؟

مطالعات نشان داده که بیماران چاقی که رژیم کم چربی را دنبال می‌کنند و برای صبحانه تخم مرغ غنی از کولین می‌خورند، در مقایسه با کسانی که صبحانه نان شیرینی می‌خورند بیشتر وزن کم کردند. برای زمینه، یک تخم مرغ حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از نیاز روزانه شما به کولین را برطرف می‌کند. از همه مهم‌تر، کولین برای ساخت ماده‌ای ضروری است که برای از بین بردن آن کلسترول مضر از کبد و روده‌ها ضروری است. با این وجود باید به این نکات توجه کنید که زیاده‌روی در مصرف تخم مرغ خطرناک است، شما می‌توانید تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید مشروط بر این که نسبت به تخم‌مرغ حساسیت یا آلرژی خاصی نداشته باشید.

محدودیت‌های مصرف تخم‌مرغ چیست ؟

متاسفانه برخی کودکان خردسال نسبت به تخم مرغ و به خصوص سفیده آن حساسیت نشان می دهند. کودکانی که فقط نسبت به سفیده تخم مرغ حساسیت نشان داده اند، پس از مشورت با پزشک هنوز می‌توانند زرده تخم‌مرغ را که همچنان حاوی مواد معدنی بسیاری است مصرف کنند. در مورد بزرگسالان هم با وجود اختلاف نظرهای موجود، بهتر است که افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، نارسایی کلیوی و دارای کلسترول بالای خون در مورد میزان مجاز مصرف هفتگی با پزشک خود مشورت کنند.

 

 

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر