افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان در آبان

زنگنه، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس میزان افزایش حقوق‌های کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری را تشریح کرد.
افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان در آبان
کد خبر : ۴۸۸۱

محسن زنگنه نایب رئیس کمیسسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در تشریح افزایش حقوق های کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: با مباحث مطرح شده طی یک هفته پر فشار در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و همچنین مصوبات صحن علنی توانستیم به لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری نظم بیشتری دهیم و مبالغ و اعتبارات را افزایش دهیم.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس مصوبات صحن علنی در سال جاری حدود یک میلیون تومان به پایه حقوق کارکنان و شاغلان دستگاه‌هایی که مشمول نظام هماهنگ پرداخت و قانون خدمات کشوری هستند اضافه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به کارمندان امتیاز اضافه شد، این امتیاز در سال‌های آینده نیز در ضرایب حقوقی آن‌ها ضرب می‌شود، ادامه داد: در سال‌های آینده بر اساس ضرایبی که از سوی سازمان اداری و استخدامی تعیین می‌گردد این ضرایب افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر امتیازات اضافه شده به کارمندان حق عائله مندی ۵۰ درصد و حق اولاد نیز بر اساس قانون جوانی جمعیت ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد، گفت: برای اعضای هیئت‌های علمی علاوه بر این موارد ۱۵ درصد دیگر نیز افزایش حقوق مدنظر قرار گرفت زیرا در دولت قبل ۳۰ درصد به حقوق این افراد اضافه شد اما به دلیل برخی ایرادات طرح شده از سوی سازمان برنامه و بودجه این ۳۰ درصد افزایش حقوق لغو گردید که مقداری اساتید را مکدر کرده بود.

زنگنه با بیان اینکه با همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه ۱۵ درصد به حقوق اعضای هیات های علمی به عنوان فوق العاده جهش علمی اضافه شد، تصریح کرد: شرکت‌های دولتی و موسسات غیر انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌های وابسته به دولت که در پیوست ۳ قانون بودجه اسامی آنها آمده است مشمول افزایش حقوق‌ها شده‌اند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به غیر از بازنشستگان تامین اجتماعی که افزایش حقوق آنها شیوه دیگری دارد ۹۰۰ هزار تومان به علاوه ۵ درصد آخرین حکم شهریور سال ۱۴۰۱ ا آنها افزایش پیدا کرد، افزود: میزان افزایش مستمری کمک معیشت بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در لایحه دولت ۱۵ درصد دیده شده بود که مجلس آن را به ۳۰ درصد ارتقاء داد.

نایب رئیس کمیسسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای جانبازان بالای ۲۵ درصد سقف حقوق ۵ میلیون ۶۰۰ هزار تومان تصویب و برای جانبازان کمتر از ۲۵ درصد و رزمندگان و ایثارگان فاقد شغل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین گردید. این مصوبات و افزایش حقوق‌ها از ابتدای مهرماه تصویب می‌شود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر