۱۰ گیاه آپارتمانی که هوا را تصفیه می‌کنند

این روزها که همه به خاطر آلودگی هوا کلافه شده‌ایم و ساعت‌های بیشتری را در منزل سپری می‌کنیم باید محیط اطرافمان را از سموم موجود در هوا پاک کنیم.
۱۰ گیاه آپارتمانی که هوا را تصفیه می‌کنند
کد خبر : ۹۲۵۲

یکی از بهترین راه‌ها برای تصفیه هوای داخل خانه تهیه گیاهانی است که فضای داخلی خانه را تصفیه می‌کنند.

پوتوس

پوتوس گیاهی است سازگار با محیط آپارتمان که اتفاقا به نور زیادی هم نیاز ندارد. یک گیاه آپارتمانی با نگهداری ساده که به جنگ سم‌های خانگی همچون زایلین، بنزن، فرمالدهید و تری‌کلرواتلین می‌رود. پوتوس با پیچک‌های آبشاری‌اش، به خانه‌ٔ شما زیبایی خاصی می‌بخشد. این گیاه در آب، گلدان و سبدهای آویزان رشد می‌کند. مقاومت این گیاه بسیار زیاد است.

گیاه عنکبوتی

این گیاه به سرعت رشد می­کند و استفاده از آن­ها در سبدهای آویزان، ظاهری بسیار جذابی به این گیاه می ­بخشد. در نور غیرمستقیم رشد می‌کنند و تقریبا در هر محیطی دوام می‌آورند. گیاه عنکبوتی در دمای ۲ درجه هم از خود مقاومت نشان می‌دهد. گیاه مادر، ساقه‌های بلند و رونده‌ای تولید می‌کند که دسته‌های کوچک برگ دارد و به‌راحتی می‌توان آن را تکثیر کرد.

نخل ققنوس

درخت‌هایی کوتاه از خانوادهٔ نخل هستند. رشد آنها در سایه و آفتاب غیرمستقیم امکان‌پذیر است. بلندی این گیاه به ۱۸۰ تا ۳۰۰ سانتی‌متری می‌رسد و ریشهٔ آن نیز تا حدود ۱۸۰ سانتی‌متر رشد خواهد کرد.

گل داوودی

از دیگر گیاهان تصفیه کننده هوا که با گل‌هایشان زیبایی خاصی به محل زندگی شما می‌آورند، می‌توان به گل داودی اشاره کرد. گل داودی از هوای تازه، نور غیرمستقیم خورشید و آبیاری با آب گرم لذت می‌برد. فراموش نکنید که به خشک بودن خاک در میان فواصل آبیاری توجه کنید.

davoodi

گیاه ماری

گیاه ماری یک گیاه پرآب است که تا ۲ متر جای رشد دارد. این گیاه بسیار مقاوم بوده و تقریبا با هر شرایطی به حیات خود ادامه می‌دهد. این گیاه را در جای پرنور و حتی چند ساعت در روز زیر نور مستقیم قرار دهید. این گیاه میانه خوبی با رطوبت زیاد ندارد؛ پس حواس‌تان باشد آن را زیاد آبیاری نکنید.

 

بیشتر بخوانید:

ویتامین سی کدام میوه‌ها از پرتقال بیشتر است ؟

آیا واقعا خنده بر هر درد بی‌درمان دواست ؟

در فصل سرما چه ورزش‌هایی انجام دهیم بهتر است ؟

چرا شیرینی‌ها چاقمان می‌کنند ؟

 

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا تنها برای خواص ضدالتهابی‌اش برای درمان زخم و آفتاب سوختگی به کار نمی‌رود بلکه خاصیت تصفیه‌کنندگی هوا را هم دارد. این گیاه در دمای گرم و اتاق با نور مناسب رشد می‌کند. زمانی که لکه‌های قهوه‌ای روی برگ‌های آن ظاهر شود، به معنی بالا بودن مواد شیمیایی مضر در فضا است.

سرخس

سرخس به عنوان گیاه بومی استرالیا در فضای باز رشد بهتری دارد، اما برای نگهداری در خانه هم گزینه مناسبی خواهد بود. سرخس نیز یکی دیگر از گیاهان تصفیه کننده هواست که برای مبتدیان نگهداری گل و گیاه گزینه بسیار راحت و مناسبی خواهد بود. این گیاه نیازی به هرس ندارد، اما از آب دادن آن به میزان مناسب غافل نشوید.

نخل بامبو

نخل بامبو مثل فیلتر هوا عمل می‌کند. این گیاه از معدود گیاهان تصفیه کننده هواست که رابطه خوبی با حیوانات خانگی دارد و عاشق نور خورشید است.

پاپیتال یا عشقه

حتما گیاه عشقه را روی دیوارها زیاد دیده‌اید. ناسا می‌گوید که پاپیتال گیاه شماره یک در میان گیاهان تصفیه کننده هوا مناسب با شرایط خانه قرار می‌گیرد. اپیتال در سبدهای آویزان بسیار زیبا خواهد بود و شما با چیدن چند شاخه و قرار دادنش در آب، می‌توانید به‌راحتی آن را تکثیر کنید.

 درفش گیاه

درفش گیاه از خانوادهٔ شیپوری و یکی از گیاهان تصفیه کننده هواست که با گل‌هایش، رنگ و جلوه‌ای خاص به فضای خانه می‌آورد. این گیاه تقریبا ۳۰۰ روز از سال را گل دارد. درفش‌گیاه عاشق نور غیرمستقیم است و به یک یا دو بار آبیاری در هفته نیاز دارد.

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر