همه چیز درباره رژیم غذایی پل مکنا

وقتی نام رژیم به گوشتان می‌خورد انواع و اقسام روش‌هایی به ذهنتان می‌رسد که اتفاقا بر پایه کم خوردن و کم کردن مصرف کالری در طول روز هستند.
همه چیز درباره رژیم غذایی پل مکنا
کد خبر : ۱۱۲۶۰

 بدین معنا که هر چه دلتان بخواهد را نمی‌توانید بخورید بلکه رژیم غذایی به شما می‌گوید در چه زمان چه چیزی بخورید یا بنوشید تا لاغر شده و به وزن ایده‌آل برسید. اما نوع دیگری از رژیم غذایی هم اخیرا بیشتر مطرح شده که به آن رژیم پل مکنا می‌گویند.

رژیم پل مکنا چیست ؟

رژیم پل مکنا با همه آنچه درباره رژیم‌های غذایی می‌دانستید فرق دارد. این رژیم براساس هیپنوتیزم قرار دارد و از طریق ضمیر ناخودآگاه لاغری را به شما هدیه می‌دهد.

در رژیم پل مکنا رویه به این صورت است که برای درمان چاقی احتیاجی به رژیم گرفتن نیست و لازم است تا به صدای بدنتان گوش کنید. در این رژیم سه الگوی رفتاری پایه و اساس افزایش وزن هستند. به این صورت که اگر شما رژیم‌های محدود کننده و سخت را انجام دهید و یا دچار پرخوری عصبی شوید که در آن در هنگام عصبانیت و یا احساسات دیگر به پرخوری روی آورید و یا رابطه‌ای ناسالم با غذا داشته باشید، دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوید زیرا شما در این ۳ موقعیت احساس بدی نسبت به غذا و همچنین بدنتان به دست می‌آورید و از رژیم گرفتن و در ادامه آن، از رسیدن به وزن ایده‌آلتان دلسرد خواهید شد.

در رژیم پل مکنا به وسیله هیپنوتیزم و با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه انسان همه افکار و احساسات منفی از بین می رود و با این کار تمام فضای ذهن از افکار منفی خالی می‌شود. در این صورت جا برای افکار و احساسات مثبت بازتر می‌شود. همچنین با این کار استرسی که ناشی از افکار منفی در ذهن فرد است کمتر خواهد شد. 

پل مکنا مدعی است که با این روش می‌توان بدون اینکه غذا خوردن خود را کنترل کنید و مدام کالری جذب شده را شمارش کنید، تا آخر عمر از ریزه‌خواری و پرخوری دور بمانید. زیرا با تأثیر هیپنوتیزم بر ضمیر ناخودآگاه پس از انجام رژیم پل مکنا ذهن شما به صورت ناخودآگاه از ریزه‌خواری و پرخوری دوری می‌کند و در نتیجه شما چاقی را تجربه نخواهید کرد و احتیاجی ندارید که نگران این مسئله باشید.

نحوه انجام رژیم پل مکنا

ابتدا باید در نظر داشته باشید که برای انجام این رژیم ابتدا باید با پزشک معالج تان مشورت کنید و در صورتی که شرایط خاصی داشته باشید آن را آغاز کنید. مراحل این رژیم را در زیر می‌بینید:

اولین مرحله 

در این مرحله باید تصور کنید که نوشیدنی و خوراکی دلخواه شما بدون هیچ کنترلی در اطراف شما است. زمانی که میل به خوردن آن خوراکی و یا نوشیدنی به شما دست می‌دهد باید میزان اشتهای خود را اندازه‌گیری کنید از شماره ۱ تا شماره ۱۰

دومین مرحله 

سپس در این مرحله باید به خوراکی فکر کنید که شما از آن بدتان می‌آید و حال شما را به هم می‌زند. باید چیزی را تصور کنید که واقعاً باعث ایجاد حالت تهوع در شما شود.

سومین مرحله

در این مرحله باید آن خوراکی بد مزه را بخورید و در ذهنتان آن را نیز بچشید به طوری که واقعا احساس کنید در حال خوردن و مزه کردن آن هستید و بتوانید با تمام وجود بلعیدن آن خوراکی را حس کنید و طعم و عطر آن را متوجه شوید.

چهارمین مرحله

اکنون باید غذای مورد علاقه‌تان را با غذای چندش‌آور و در کنار هم تصور کنید و غذای مورد علاقه‌تان را با اضافه کردن مو و کثیفی چندش آورتر کنید.

پنجمین مرحله

حالا که غذای مورد علاقه‌تان بسیار چندش‌آور و منزجرکننده شده زمان آن است که به غذایی که دوستش دارید فکر کنید و حالا رغبت خود را برای خوردن دوباره آن همانطور که در مرحله اول درجه بندی کردید امتیاز دهید. در این مرحله عدد درجه‌بندی شده باید بسیار کاهش یافته باشد که نشان از علاقه نداشتن به خوردن آن خوراکی و بی‌اشتهایی است.

چهار قانون طلایی در رژیم پل مکنا

پائول چهار قانون طلایی را برای لاغری و کاهش وزن همراه با پل مکنا کشف کرده است و آن ها را به افراد توصیه می‌کنند. اول اینکه هر زمان احساس گرسنگی کردید غذا بخورید. دوم هر چه دلتان می‌خواهد بخورید و به اینکه چه باید بخورید فکر نکنید. سوم از هر لقمه غذا لذت ببرید و چهارم پس از احساس سیری غذا را کنار بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر