چه عواملی باعث پیری زودرس می‌شود ؟

برای همه ما که روزگار سپری می‌کنیم پیر شدن عامل خوشایندی نیست. سال‌های سال است که محققان روی مواردی که باعث می‌شود روند پیری کندتر اتفاق بیفتد، متمرکز شده‌اند.
چه عواملی باعث پیری زودرس می‌شود ؟
کد خبر : ۹۱۴۱

آن‌ها راههای گوناگونی پیدا کرده‌اند که به واسطه آن‌ها بتوان پیری را به تعویق انداخت. همچنین توصیه‌هایی هم همواره برای افراد داشته‌اند تا بتوانند روند پیر شدن سلول‌های بدن را به تاخیر بیندازند.

خواب ناکافی

شاید چندان مهم به نظر نرسد اما خوب است بدانید که داشتن خواب کافی به کند شدن روند پیری اندام‌ها کمک می‌کند. اگر یک برنامه خواب درست برای خود تنظیم کنید فرصت ریکاوری را به بدنتان داده‌اید.

نوشیدن آب کم

از فواید نوشیدن آب کافی هرچه بگوییم کم است. کم آبی بدن باعث می‌شود چین و چروک‌ها روی پوست سریع تر ظاهر شوند. روزانه ۸ فنجان آب بنوشید تا بدن را هیدراته کنید.

استفاده زیاد از لوازم آرایش

 اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام از لوام آرایش استفاده می‌کنید و عادت هم ندارید زودتر مواد آرایشی را از روی پوستتان پاک کنید باید بدانید که همین امر باعث پیری زودرس پوست می‌شود. پس این عادت را زودتر ترک کنید.

ورزش نکردن

اگر روز خود را بیشتر به صورت نشسته سپری می‌کنید یا کارتان پشت میزنشینی است متاسفانه دارید روند پیری را سریع‌ترطی می‌کنید. بهتر است تحرک، ورزش و پیاده‌روی را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید:

علائم بیماری‌های گوارشی

علائم بیماری قند خون

علایم بیماری فشار خون

علائم بیماری کبد در بدن

علائم بیماری سنگ کلیه

علائم سرطان سینه در زنان

علائم سردردهای میگرنی

علائم آرتروز و راه‌های درمان آن

علائم شایع کم‌خونی کدامند ؟

علائم بیماری پیرچشمی

علائم دیسک کمر

علائم پارگی مینیسک زانو

عوامل ریزش مو و راه‌های درمان

علائم فشار خون پایین

علائم سندروم پای بیقرار و راه‌های درمان

انواع گلودرد و راه‌های درمان

علائم روماتیسم مفصلی و راه‌های درمان

علائم عفونت گوش و راه‌های درمان

علائم بیماری ام اس و راه‌های درمان آن

علائم بیماری سرخک و راه‌های درمان

علائم بیماری صرع و راه‌های درمان

 

خوابیدن روی شکم

وقتی که بر روی شکم خود می خوابید یا برخی افراد به پهلو، صورت خود را روی بالش می گذارید و چین و چروک روی پوستتان ایجاد می کنید. کلاژن و بافت در صورت شما با گذشت زمان ضعیف تر می‌شود، بنابراین وقتی که صورت خود را روی بالش می‌گذارید، این خطوط می‌توانند دائمی شوند. سعی کنید به پشت بخوابید یا یک روبالشی اطلسی خریداری کنید تا راحت‌تر باشد.

تماشای بیش از حد تلویزیون

مطالعات محققان نشان داده تماشای بیشتر از ۶ ساعت تلویزیون به صورت روزانه می‌تواند روند پیری را تسریع کند. افرادی که بیش از ۶ ساعت در روز به تماشای تلویزیون می‌پردازند، در مقایسه با کسانی که تلویزیون کمتری تماشا می‌کنند، ۵ سال از طول عمر خود را از دست می‌دهند.

گرم کردن زیاد منزل

وقتی هوای بیرون از منزل سرد است بسیار وسوسه‌کننده است که بخواهید شعله بخاری را زیاد کنید تا خانه‌ای گرم داشته باشید. اما باید بدانید که این گرم کردن بیش از حد منزل می‌تواند به خشک شدن پوست و ایجاد چین و چروک روی آن بینجامد.

استفاده زیاد از شکر و مواد غذایی شیرین

حتی اگر بخواهید قند اضافی را رد کنید، عشق شما به شیرینی ممکن است چند سال به صورت شما اضافه کند. مولکول شکر به فیبرها در سلول‌ها می‌چسبد. این فرآیند به عنوان گلیسیری شناخته می‌شود و باعث می‌شود که حلقه‌های تیره زیر چشم‌ها، تشکیل شود.

حذف کامل چربی‌ها

شاید فکر کنید حذف چربی از برنامه غذایی کار بسیار درستی است اما واقعیت این است که حذف کامل چربی‌ها از رژیم غذایی به ضررتان تمام می‌شود. برای حفظ ظاهر سالم و جوان، شما به کمی چربی نیاز دارید. اسیدهای چرب امگا۳ که در ماهی و آجیل‌ها یافت می‌شوند، پوست را نرم و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارند، بنابراین جوان‌تر به نظر می‌رسید.هم چنین چربی‌های سالم از ایجاد چین و چروک و همچنین بیشتر شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر